Skład oraz 7 korzyści zdrowotnych awokado

Awokado zostało uznane za najzdrowszy owoc na świecie i nie bez powodu, ponieważ dostarcza wielu korzyści dla zdrowia. Jest wyjątkowe ze względu na zawartość zdrowych tłuszczy, gdzie inne owoce zawierają głównie węglowodany, to czyni je nadzwyczajnym produktem.

Warto je spożywać każdego dnia, a nawet jest to zalecane przez ministerstwo zdrowia. Jeśli chodzi o jego smak, to można go porównać do orzecha laskowego. Przechowując je pamiętaj, że w temperaturze pokojowej jest w stanie szybko dojrzewać, a w lodówce ten proces trwa o wiele dłużej.

Badania udowadniają jego korzystny wpływ na krążenie krwi, kontrolę wagi, zdrowe kości, stawów, oczu, skóry i zmniejszenie powstawania raka.

SkładnikZawartość w 100gZDS
Kalorie160kcal8%
Białko2g4%
Tłuszcz
nasycony
14,5g
2,1g
19%
Węglowodany
w tym cukry
8,5g
0,7
24%
Błonnik6,7g24%
Cholesterol00
Wapń12mg1%
Żelazo0,6mg3%
Potas485mg10%
Sód7mg0%
Magnez29mg7%
Cynk0,6mg6%
Witamina A7ug1%
Witamina C10mg10%
Witamina E2,1mg14%
Witamina K21ug18%
AminokwasyNiepełny skład10%
  1. Daje wszystko czego potrzebujesz. Awokado w swoim składzie posiada prawie wszystko czego potrzebujesz do prawidłowego funkcjonowania. Zawiera około 20 składników odżywczych w tym witamin i minerałów, praktycznie wszystkiego po trochu nie dostarczając przy tym cukru, co jest korzystne dla zdrowia. Na 100 gram, to około 160kcal, 2g białka, 15g tłuszczu, 9g węglowodanów z czego 7g błonnik.
  2. Dostarcza zdrowe tłuszcze. Prawie 80% jego składu to zdrowy tłuszcz, co czyni ten owoc najbardziej tłustym ze wszystkich. Tego rodzaju tłuszcze są zdrowe, podobnie jak te w oliwie z oliwek i mogą być dobrym wyborem do gotowania. Tłuszcze te powiązano z korzystnym wpływem na stany zapalne, zmniejszające ryzyko ich wystąpienia.
  3. Poprawia trawienie. Zwróćmy uwagę na wysoką zawartość błonnika. Jest ona naprawdę spora jak na tak mały produkt i łatwy w zjedzeniu. Więc warto je spożywać, ze względu na poprawę funkcjonowania układu trawiennego. Zawiera ono 7g błonnika w 100g produktu, z czego jedno bez pestki waży 140g. Oznacza to, że w jednym owocu znajduje się około 10g błonnika. Dzienne spożycie błonnika to około 25g dla kobiet i 35g dla mężczyzn. Jedząc awokado regularnie, dostarczasz sporą część zapotrzebowania na błonnik.
  4. Zawiera przeciwutleniacze. W jego składzie znajdziesz również przeciwutleniacze, karotenoidy, które mogą wspomagać wzrok szczególnie u osób w podeszłym wieku. Inne za to powiązano z zmniejszonym ryzykiem występowania raka.
  5. Pomaga schudnąć. W jakimś stopniu przyczynia się do odchudzania. Posiada głównie tłuszcze, a diety oparte o zwiększenie tłuszczy i zmniejszenie węglowodanów świetnie sprawują się w czasie kiedy chcesz schudnąć. Jest syte i zawiera niewielką ilość kalorii, a sporą zawartość błonnika i innych istotnych witamin oraz minerałów potrzebnych w czasie odchudzania.
  6. Ma niski indeks glikemiczny. Jako, że ten produkt prawie nie zawiera cukrów ma bardzo niski indeks glikemiczny. Indeks glikemiczny to pomiar skoku glukozy w czasie 2 godzin od zjedzenia posiłku węglowodanowego. Dlatego może być szczególnie dobre, dla osób, które muszą bazować na żywności o niskim indeksie glikemicznym.
  7. Poprawia ogólne zdrowie. Wiele badań potwierdza fakt, że ludzie którzy jedzą awokado są zdrowsi i w jakimś stopniu ograniczają problemy metaboliczne. Ale to raczej zasługa ogólnego zdrowszego żywienia, niż jednego produktu. Jednak, ze względu na swój niesamowicie idealny skład ma wiele wspólnego z poprawą zdrowia.

Photo of author
Autor
ADMINISTRATOR STRONY

Jestem autorem strony SportowaFaza.pl Od kilku lat prowadzę aktywny tryb życia, a jakiś czas temu narodziła się chęć stworzenia czegoś i powstała właśnie ta strona.Od tamtej pory poświęcam każdą wolną chwilę, aby krok po kroku osiągać nowe "szczyty" Artykuły, które tutaj znajdziesz bazują na badaniach naukowych i innych wiarygodnych źródłach informacji.Wpadając do mnie na stronę regularnie, możesz dowiedzieć się czegoś co będzie przydatne dla poprawy zdrowia, samopoczucia, wyglądu sylwetki.

Dodaj komentarz