Dieta gracza komputerowego (Jak jeść, żeby wygrać)

Wydawać by się mogło, że dieta gracza komputerowego nie jest istotna dla jego wyników w rozgrywce, w rzeczywistości to bardzo mylne stwierdzenie.

Ponieważ podczas rozgrywki największą rolę odgrywa koncentracja i szybkość reakcji. Jak się okazuje, to co spożywamy ma ogromny wpływ na funkcjonowanie mózgu.

Nie tylko odżywianie ma wpływ na Twoje wyniki w grze, ale również aktywność i przede wszystkim jakość snu. Jednak skupimy się na tym „jak jeść, żeby poprawić wyniki w grze”.

Spożywaj produkty bogate w antyoksydanty

Dieta gracza komputerowego powinna skupiać się przede wszystkim na poprawie pracy mózgu, ponieważ to on odwala największą robotę podczas rozgrywki.

Stres oksydacyjny i stany zapalne niekorzystnie wpływają na funkcjonowanie mózgu powodując uszkodzenia komórek, tym samym niszcząc jego prawidłowe funkcjonowanie.

Spożywaj produkty bogate w antyoksydanty, przeciwutleniacze oraz składniki odżywcze, które zapobiegają powstawaniu stresu oksydacyjnego oraz stanów zapalnych.

  • Przykładowe produkty bogate w antyoksydanty:
    1. Ciemna czekolada
    2. Jagodyjagody
    3. Truskawkitruskawki
    4. Pecanpecan
    5. Malinymaliny
    6. Karczochykarczochy
    7. Fasolafasola
    8. Jarmużjarmuż
    9. Kapusta czerwona kapusta czerwona
    10. Burakiburaki
    11. Szpinak szpinak
    12. Dzika różadzika róża
    13. Żurawianażurawina
    14. Czarne porzeczkiczarna porzeczka

Unikaj cukru i produktów z jego dodatkiem

Dieta gracza komputerowego nie powinna zawierać dużej ilości cukru, praktycznie powinniśmy ograniczyć go do minimum, owoce również ale nie wszystkie. Dlaczego?

Bardzo słodkie produkty powodują duże skoki glukozy we krwi. Na chwilę stajemy się nieco pobudzeni, ale po upływie około godziny jesteśmy senni i zmęczeni, ponieważ organizm wytwarza dużą ilość insuliny do zbicia poziomu glukozy(cukru we krwi), doświadczamy wtedy dużego spadku cukru(glukozy) co odbija się na samopoczuciu.

Inaczej ma to się w sytuacji kiedy jesteśmy aktywni fizycznie, ponieważ spożycie cukru bezpośrednio przed aktywnością dostarcza natychmiast energii, którą nasze mięśnie chętnie wykorzystają do wysiłku.

Siedząc przed komputerem, nie jesteśmy poddani wysiłkowi fizycznemu. Więc pierwsze co, aby ograniczyć wahania poziomu glukozy musimy ograniczyć produkty o wysokim indeksie glikemicznym w swojej diecie. To pozwoli nam dłużej być skoncentrowanym na rozgrywce.

Jedz zdrowe tłuszcze

Jeżeli chodzi o tłuszcze, w diecie gracza nie powinno znajdować się tłuszczy trans, inne rodzaje tłuszczy jak najbardziej warto spożywać, ponieważ nie są dla nas niebezpieczne w rozsądnych dawkach.

A nawet pozwolą nam utrzymać stan pobudzenia, który jest jakże istotny. Działa to na tej zasadzie, że produkty tłuszczowe nie zawierają cukru, w rezultacie nie powodują skoków glukozy o której wyżej wspominałem.

Bardzo dobrą metodą jest posiłkowanie się odpowiednimi formami tłuszczy w czasie ograniczonej aktywności, a przed i po wzmożonym wysiłku spożywać węglowodany. Takie metody pozwolą Ci utrzymać stan pobudzenia.

Nie zjadaj zbyt dużych porcji

Duża porcja jedzenia na raz, to również spore obciążenie dla naszego trawienia. Mając dolegliwości trawienne, Twój poziom energii ulegnie spadkowi.

Koncentracja i szybkość reakcji zdecydowanie ucierpią w sytuacji gdy będziesz przejedzony. O wiele lepszym wyborem, jest dzielnie porcji na mniejsze. Nie mówię, że masz zjadać mniej, ale lepiej dla Twojego żołądka będzie jeśli zjesz częściej, a w mniejszych porcjach.

Dbaj o odpowiedni poziom tkanki tłuszczowej

Gracze nie mogą przenosić nadmiernej ilości tkanki tłuszczowej, powoduje ona wiele niekorzystnych zmian w naszym organizmie, również w mózgu i ogólnym samopoczuciu, co jest istotne w rozgrywce.

Jeśli przenosisz zbyt duże ilości tkanki tłuszczowej, Twoja dieta początkowo powinna mieć charakter redukcyjny.

  • Przykładowe produkty, które warto mieć w swojej diecie
    • Warzywa
    • Jagody
    • Orzechy
    • Oliwki lub oliwa
    • Pełnoziarniste produkty
    • Drób
    • Ryba
    • Zdrowe tłuszcze
    • Jogurt pełnotłusty
    • Awokado
    • Szklanka czerwonego wina

Spożywaj tłuste ryby

Tłusta ryba bogata w Omega 3, powinna stanowić podstawę diety graczy. Omega 3 ma niesamowicie duży wpływ na funkcjonowanie mózgu, co za tym idzie naszą inteligencję. Wystarczy spożywać 300, 400 gram tygodniowo, aby czuć się o wiele lepiej i wzmocnić naszą koncentrację.

Dobrym wyborem może być łosoś, ale ten prawdziwy zdrowy jest stosunkowo drogi. W większości przypadków możesz trafić na hodowlaną wersję, o której nie można powiedzieć nic dobrego. Jeśli szukasz alternatywy, to na przykład śledź, jak na tak tanią rybę jest naprawdę korzystny dla zdrowia.

Co z aktywnością?

Tutaj nie ma szczególnej zasady, po prostu róbmy to co nas uspokaja i daje jako takie poczucie spełnienia lub dużą satysfakcję z ruchu. Jeżeli chcesz biegać, biegaj. Jeżeli wolisz pograć w piłkę ze znajomymi, to graj w piłkę. Byleby aktywność była częścią Twojego dnia. Około godzinę dziennie poświęcając na aktywność ruchową, w dużym stopniu poprawisz poziom swojej energii oraz funkcjonowanie mózgu, co przełoży się na efekty w rozgrywce.

Ważne jednak, żeby uważać na sporty które przede wszystkim mogą powodować kontuzję nadgarstka czy palców. Wiadomo, taka kontuzja może wyłączyć Cię z gry.

To jak się „prowadzisz” ma wpływ na Twoje wyniki

Tutaj wiele osób może się zdziwić, ale osiągi gracza komputerowego zależą od tego czy jest aktywny fizycznie oraz jaką dietę prowadzi. Wiadomo, że umiejętności są najważniejsze, a żeby nabyć umiejętności trzeba dużo trenować, to w czym chcemy być dobrzy. W tym przypadku musi to być regularny, wielogodzinny trening gry przed komputerem.

Więc dlaczego niby aktywność oraz zdrowa żywność miałyby pomóc w rozgrywce, skoro umiejętności nabywa spędzając czas przed komputerem? Zdrowa żywność oraz aktywność fizyczna mocno wpływają na funkcjonowanie mózgu, czyli przede wszystkim na naszą inteligencję, koncentrację, poziom stresu oraz energię i chęć do działania.

Co innego jest grać dla zabawy, a co innego dla osiągnięć. Jeżeli chcesz coś osiągnąć, musisz trenować i powtarzać coś setki godzin w kółko to samo, aby być w tym perfekcjonistą, ponieważ tylko tacy zawodnicy zdobywają duże osiągnięcia w rozgrywce na przykład e-sportowej.

Nie należy to do rzeczy przyjemnych, nikt nie lubi rutynowo powtarzać jednej rzeczy, chyba że.. Masz niesamowite chęci do działania, do osiągnięcia czegoś.

A do takiego treningu musisz być w pełni skoncentrowany cały czas, jeżeli Twoja koncentracja ulegnie dużym spadkom, to jakość treningu również spadnie. Zaczniesz robić na siłę pewne rzeczy, co nie przynosi takich efektów jak w sytuacji kiedy jesteś pełen energii i w pełni skoncentrowany.

Dlatego gracze powinni dbać o zdrowie, dietę oraz aktywność fizyczną. Ponieważ regularne ćwiczenia, niska tkanka tłuszczowa, dostarczenie wszystkich potrzebnych składników odżywczych do organizmu, mają ogromny wpływ na nasze funkcjonowanie, przede wszystkim funkcjonowanie mózgu zwiększając koncentrację i zmniejszając zmęczenie.

Photo of author
Autor
ADMINISTRATOR STRONY

Jestem autorem strony SportowaFaza.pl Od kilku lat prowadzę aktywny tryb życia, a jakiś czas temu narodziła się chęć stworzenia czegoś i powstała właśnie ta strona.Od tamtej pory poświęcam każdą wolną chwilę, aby krok po kroku osiągać nowe "szczyty" Artykuły, które tutaj znajdziesz bazują na badaniach naukowych i innych wiarygodnych źródłach informacji.Wpadając do mnie na stronę regularnie, możesz dowiedzieć się czegoś co będzie przydatne dla poprawy zdrowia, samopoczucia, wyglądu sylwetki.

Dodaj komentarz