7 fundamentalnych zasad dbania o zdrowie

Pełne zdrowie to klucz do szczęścia i sukcesu. Nie dbając o nie, Twoje życiowe możliwości są w dużym stopniu ograniczone. Cele stają się bardziej odległe, a życie prywatne i zawodowe z czasem ulega zniszczeniu. Jeżeli jesteś osobą, która chce czegokolwiek od życia, to musisz być w pełni formy.

Wprowadzając w swoje życie kilka istotnych zmian, odczujesz poprawę samopoczucia i ogólnego funkcjonowania. Te kilka minut czytania i praktykowanie poniższych metod, pomoże Ci osiągnąć pełen wigor.

Według badań odżywianie ma duży wpływ na przedwczesną śmierć. Wzorce żywieniowe obejmują zapobieganie chorobom sercowo-naczyniowym, cukrzycy typu2, nowotworom, otyłości. Odpowiednie żywienie obejmuje nieprzetworzoną żywność, owoce i warzywa, dobre tłuszcze, białka roślinne, produkty pełnoziarniste i orzechy. Dodatek cukru powinien obejmować od 5% do 10% dziennego spożycia kalorii.

  1. Znajdź cel w życiu. Ludzie mający w życiu cel, wykazują się większym zdrowiem i zadowoleniem. Ci którzy nie mają konkretnego celu łatwo podejmują złe wybory, szukając atrakcji czy urozmaicenia nudnego życia. Całe życie opiera się na walce z różnymi problemami. Kiedy dążymy do osiągnięcia sukcesu, wiemy czego chcemy i widzimy sens swojego istnienia. To ułatwia walkę z problemami, stajemy się mniej podatni na otaczający nas chaos. Każdego ranka budzisz się i wiesz po co żyjesz, tym sposobem doznajesz uczucia szczęścia i pewności siebie. Ma to ogromny wpływ na silną psychikę.
  2. Nie spoglądaj w przeszłość. Musisz wyrzucić negatywne i ciemne myśli z głowy, wybaczyć sobie i innym błędy przeszłości, które mają wpływ na Twoje dotychczasowe życie. Często ludzie obwiniają swoich bliskich, rodzinę, znajomych, drugą połówkę, a co najgorsze samych siebie o swoje problemy.. W rzeczywistości, to my sami jesteśmy odpowiedzialni za to jak nasze życie wygląda. Trwając w tym rodzaju myślenia niszczymy swoje zdrowie psychiczne, poprzez negatywne postrzeganie świata.
  3. Wyeliminuj stres. Poziom naszego stresu, ma ogromny wpływ na nasze funkcjonowanie psychiczne, jak i fizyczne również. Stres, który pojawia się w sytuacji tego wymagającej i po chwili zanika, jest to w pełni naturalna reakcja organizmu na stresującą sytuację. Taki stres nie jest groźny, ponieważ hormony wydzielane w jego trakcie, szybko wracają do normy. Niebezpieczną formą jest stres długotrwały, zwiększony poziom hormonów kortyzolu, adrenaliny i noradrenaliny przez dłuższy czas, wprowadza w naszym organizmie niekorzystne zmiany, prowadząc do depresji, stanów lękowych oraz przybierania tkanki tłuszczowej. Zawsze jest jakieś wyjście z sytuacji i warto je znaleźć, ponieważ im dłużej tkwimy w tych ciągłych problemach, tym gorzej dla nas. Więc jeżeli doświadczasz tego rodzaju stresu pomyśl, co możesz zrobić, żeby to zmienić.
  4. Zwiększ aktywność. Niska aktywność bardzo często skutkuje utratą prawidłowego funkcjonowania, za pośrednictwem przybierania niechcianych kilogramów. Dopóki jesteś osobą szczupłą i masz niski poziom tkanki tłuszczowej, nie powinny zagrażać Ci choroby metaboliczne. U osób z prawidłową wagą nie powinno być problemów z cholesterolem, cukrami, sercem, libido, itd. można by wymieniać bardzo długo. Nie jest też powiedziane, że musi tak być, ale najczęściej to właśnie nadwaga jest przyczyną wielu problemów. Duża aktywność pozwala to w większym stopniu kontrolować, ale również warto wspomnieć, że ciężki wysiłek w postaci treningu, sam w sobie jest dawką sporej energii.
  5. Wprowadź dietę. To co jesz, ma ogromny wpływ na Twoje funkcjonowanie. Dlatego warto mądrze wybierać produkty w swojej diecie. Przede wszystkim warto eliminować cukry w najprostszej postaci. Czyli te, które są dodatkiem do kawy i herbaty czy w różnych produktach żywnościowych. Tego rodzaju węglowodany łatwo przedawkować, co w konsekwencji może skutkować nabieraniem niechcianych kilogramów. Nadwaga i otyłość, są pierwszorzędnym czynnikiem chorób metabolicznych i złego samopoczucia.
  6. Przebadaj się. Zdrowa dieta i aktywność ma ogromny wpływ na nasze funkcjonowanie ale bywa, że cierpimy na chorobę, którą trzeba wyleczyć silniejszym sposobem, niż zmiana dotychczasowego trybu życia. Z tego względu warto udać się do lekarza i zrobić wszelkie podstawowe badania. Istnieją choroby, które początkowo przebiegają bez objawowo, a dopiero po dłuższym czasie dają o sobie znać i negatywnie wpływają na nasze funkcjonowanie, wtedy leczenie jest o wiele bardziej skomplikowane, niż w sytuacji kiedy szybko zdiagnozujemy problem.
  7. Pozbądź się nałogów. Wszystko jest dla ludzi pod warunkiem, że znamy w tym umiar. Papierosy, alkohol, narkotyki, to najczęściej stosowane używki, które po upływie jakiegoś czasu przyniosą negatywne efekty. Problemy będą adekwatne, do nadużycia danej substancji. Warto wspomnieć, że nałogi nie ograniczają się do powyższych przykładów. Równie dobrze, kogoś może zniszczyć czekolada, czy na przykład gry komputerowe. Brzmi śmiesznie, ale niestety taka jest rzeczywistość. Wszystko nad czym tracimy kontrole, może stać się nałogiem i wpływać na nas niekorzystnie.

Photo of author
Autor
ADMINISTRATOR STRONY

Jestem autorem strony SportowaFaza.pl Od kilku lat prowadzę aktywny tryb życia, a jakiś czas temu narodziła się chęć stworzenia czegoś i powstała właśnie ta strona.Od tamtej pory poświęcam każdą wolną chwilę, aby krok po kroku osiągać nowe "szczyty" Artykuły, które tutaj znajdziesz bazują na badaniach naukowych i innych wiarygodnych źródłach informacji.Wpadając do mnie na stronę regularnie, możesz dowiedzieć się czegoś co będzie przydatne dla poprawy zdrowia, samopoczucia, wyglądu sylwetki.

Dodaj komentarz