7 sposobów na spalanie tłuszczu z brzucha

Tłuszcz z brzucha jest nie tylko powodem dyskomfortu, obniżonej samooceny i samopoczucia ale również czynnikiem wielu chorób metabolicznych. Najczęściej jest to problem u mężczyzn dlatego, że mężczyźni są genetycznie uwarunkowani do odkładania większej jego ilości w okolicach brzucha. Istnieją sposoby, które pomogą w jego spalaniu, wystarczy wprowadzić kilka zmian w swoim żywieniu i aktywności.

Przyczynami gromadzenia się nadmiernej jego ilości na brzuchu, jest najczęściej zła dieta oraz niska aktywność fizyczna. W skład złej diety wchodzi spożywanie tłuszczy trans, nadmierna ilość cukrów, nadmiar alkoholu, niedobór białka oraz błonnika w diecie. Przyczyną może być również genetyka, za krótki sen, nadmiar stresu, nieprawidłowa gospodarka hormonalna oraz jelitowa i menopauza.

Udowodniono, że ciężki wysiłek (beztlenowy) jest lepszy w spalaniu tłuszczu z brzucha, niż często polecane aeroby. Chociaż temat jest mocno kontrowersyjny i wielu specjalistów twierdzi, że to wysiłek beztlenowy jest mniej skuteczny.

Co zrobić, żeby się go pozbyć?

  1. Zmniejsz spożycie węglowodanów. Większość z nas spożywa zbyt duże ilości węglowodanów nawet o tym nie wiedząc, a zmniejszenie ich spożycia jest dobrym sposobem na jego spalanie. Węglowodany są bardzo istotne dla organizmu, szczególnie dla ludzi aktywnych fizycznie, ale najlepiej spożywać taką ilość jakiej potrzebujemy do naszej codziennej aktywności. Jak mówią badania, diety nisko węglowodanowe są o wiele skuteczniejsze, niż inne diety na odchudzanie. Warto również przyjrzeć się diecie ketogennej, ponieważ jest ona bardzo skuteczna w redukcji masy ciała. Żeby zmniejszyć spożycie węglowodanów wystarczy ograniczyć produkty z zawartością cukru, czytając etykiety i starając się tych produktów unikać. Ewentualnie spożywać węglowodany w postaci bardziej złożonej, czyli zdrowsze wersje typu kasza, brązowy makaron, brązowy ryż, ciemne pieczywo.
  2. Dodaj więcej białka. Wiele badań potwierdza skuteczny wpływ większego spożycia białka na przyspieszenie metabolizmu, co ma korzystny wpływ na redukcję wagi. Aby to zrobić staraj się spożywać dobrej jakości białko w każdym posiłku. Produkty, które mogę Ci polecić to ryby, drób, jaja, nabiał, rośliny strączkowe. Jeżeli chcesz wiedzieć ile potrzebujesz białka, to niech to będzie w granicach od 1,6g do 2,0g na kg masy ciała. Zbyt duże spożycie białka nie wiąże się z większymi korzyściami, a mniejsze może być nieco za niskie, aby miało wpływ na odchudzanie.
  3. Zwiększ aktywność. Tutaj możesz naprawdę wykazać się zaangażowaniem i udowodnić samemu sobie, że jesteś silny/a i potrafisz to zrobić. Masz do dyspozycji masę różnych dyscyplin sportowych. Jeśli lubisz gry zespołowe i chętnie byś tę formę aktywności wykonywał/a regularnie, to nic nie stoi na przeszkodzie, aby to robić. Rób to co lubisz dlatego, że większość z nas łatwiej osiąga sukces w tym co lubi robić, niż robiąc coś na siłę wbrew sobie. Każda aktywność w jakimś stopniu przyczynia się do poprawy zdrowia, wyglądu sylwetki i utrzymania prawidłowej masy ciała.
  4. Unikaj tłuszczy trans. Zostały one oskarżone o jeden z największych czynników powstawania chorób metabolicznych, co w konsekwencji może zwiększać przyrost tkanki tłuszczowej w okolicach brzucha. Powstają one podczas uwodornienia produktów, co umożliwia ich dłuższe przechowanie po wyprodukowaniu. Jest to duży plus dla producentów żywności, ale nie koniecznie dla ludzi spożywających takie produkty. Dlatego zdecydowanie powinniśmy ograniczyć spożycie produktów częściowo uwodornionych.
  5. Spożywaj mniej alkoholu. Istnieją badania, które potwierdzają zły wpływ nadużycia alkoholu na zgromadzoną ilość tłuszczu na brzuchu. Alkohol w odpowiednich dawkach może być korzystny dla zdrowia, ale częściej dochodzi jednak do jego przedawkowania. Co w rezultacie powiększa talię i niekorzystnie wpływa na zdrowie. Nie jest to jednak do końca zbadane ale z obecnych badań wynika, że alkohol w dużych ilościach może przyczyniać się do odkładnia masy ciała w okolicach brzucha, w przypadku mężczyzn jak i kobiet.
  6. Śpij dobrze. Udowodniono, że brak odpowiedniego snu wiąże się z przenoszeniem większej ilości tkanki tłuszczowej na brzuchu. Podczas snu zachodzi bardzo wiele reakcji mających na celu regenerację i przywrócenie prawidłowego funkcjonowania mózgu jak i ciała. Już kilka godzin snu za mało spowoduje niekorzystne zmiany dla naszego samopoczucia, a w długotrwałym zaniedbaniu zacznie negatywnie wpływać na zdrowie i sylwetkę. W konsekwencji zwiększa się również poziom hormonów stresu, szczególnie kortyzolu. Nadmiernie produkowany kortyzol przyczynia się do nieprawidłowej pracy metabolizmu. Wystarczy, że będziesz spał/a około 7-8 godzin dziennie, wystarczająco głęboko, a poczujesz ogromne zmiany w samopoczuciu.
  7. Ogranicz stres. Naukowcy mówią o stresie jako o czymś co sami stwarzamy, a nie o sytuacjach które powodują stres. Długotrwałe praktyki ograniczenia stresu do minimum, mogą mieć spektakularne wyniki i zmienić totalnie nasze podejście do stresujących sytuacji, oczywiście na lepsze. Wszystko to w połączeniu, ma korzystny wpływ na redukcję masy ciała. Im więcej pozytywnych zmian wprowadzisz w swój styl życia, tym szybciej i skuteczniej będziesz osiągał pożądany cel.

Niebezpieczeństwa związane z jego nadmierną ilością

Tłuszcz na brzuchu możemy również nazwać trzewnym, znajduje się on wewnątrz brzucha i otacza ważne narządy. Sam odstający tułów nie musi oznaczać, że znajduje się tam tylko tkanka tłuszczowa trzewna, ponieważ pewna część to może być podskórna.

Mimo wszystko odstający tułów jest powodem do odczuwania dyskomfortu i niepokoju. Dlatego musisz się go pozbyć, aby zadbać o swoje zdrowie i wygląd sylwetki.

Istnieją badania, które mówią o niebezpieczeństwach związanych z przenoszeniem zbyt dużej ilości tłuszczu na brzuchu. Głównym niebezpieczeństwem jest zwiększone ryzyko powstawania cukrzycy typu 2, insulinooporności, chorób serca a nawet nowotworów.

Może również być przyczyną wystąpienia stanów zapalnych, jak i z kolei przyczyniać się do choroby serca czy insulinooporności.

Głównym powodem dlaczego jest szkodliwy, to wpływ na wytwarzanie hormonów i stanów zapalnych. Następnie wolne kwasy tłuszczowe przemieszczają się w kierunku wątroby prowadząc do odkładania się, co jest początkiem problemów cukrzycowych.

Photo of author
Autor
ADMINISTRATOR STRONY

Jestem autorem strony SportowaFaza.pl Od kilku lat prowadzę aktywny tryb życia, a jakiś czas temu narodziła się chęć stworzenia czegoś i powstała właśnie ta strona.Od tamtej pory poświęcam każdą wolną chwilę, aby krok po kroku osiągać nowe "szczyty" Artykuły, które tutaj znajdziesz bazują na badaniach naukowych i innych wiarygodnych źródłach informacji.Wpadając do mnie na stronę regularnie, możesz dowiedzieć się czegoś co będzie przydatne dla poprawy zdrowia, samopoczucia, wyglądu sylwetki.

Dodaj komentarz