9 naturalnych sposobów na zwiększenie produkcji testosteronu

Wielu mężczyzn zastanawia się, jak zwiększyć produkcję testosteronu. Otóż można go pobudzić naturalnie i nie naturalnie. My będziemy rozmawiać o tych naturalnych możliwościach.

Warto zwiększyć jego poziom, aby poprawić samopoczucie, poprawić libido, pewność siebie, gęstość kości, a przy odpowiedniej diecie oraz treningu, budowę mięśni, wytrzymałość i również siłę.

Weźmy pod uwagę fakt, że problem z libido, samopoczuciem, czy budowaniem muskulatury nie koniecznie może być spowodowany niską jego produkcją.

Z badań można wywnioskować, ze jego niska produkcja może być spowodowana starzeniem się, chemioterapią, zaburzeniami osi podwzgórze-przysadka, zapaleniem jąder, chorobami genetycznymi.

  1. Uprawiaj sport. Sport i ćwiczenia w naturalny sposób podnoszą produkcję testosteronu, zostało to udowodnione badaniami. Wydaję się, że największy wpływ będą miały sporty walki ze względu na dużą rywalizację, żądzy zwycięstwa i samej walki z przeciwnikiem. Podnoszenie ciężarów, stawianie się większym i silniejszym również może mieć duży wpływ. Więc pójście na siłownię i rozpoczęcie treningu siłowego może być trafnym rozwiązaniem. Regularne ćwiczenia, czy to jazda na rowerze, pływanie, gra w piłkę nożną, siatkówkę, bieganie, również pomogą. Dodatkowo regularny trening pozwala utrzymać niższy procent tkanki tłuszczowej, a niski procent tkanki tłuszczowej pozwoli naturalnie zwiększyć jego poziom.
  2. Dobrze się odżywiaj. Dieta którą prowadzisz ma wpływ na produkcję testosteronu, energię, zdrowie, siłę, kondycję, tkankę tłuszczową, masę mięśniową i wszystko inne. Nie powinno być w tym nic dziwnego, że prowadząc zdrową dietę możemy zwiększyć jego poziom. Jeśli chodzi o niezdrowe „żarcie”, to wszystko jest dla ludzi ale w odpowiednich ilościach. Jeżeli zbyt często odwiedzasz fast food nie dziw się, że Twoje samopoczucie ulega pogorszeniu i produkowany hormon męskości spadnie. Możesz sobie pozwolić na przyjemności, ale zawsze musisz znać umiar. Skuteczna dieta, która Ci pomoże powinna być po prostu zdrowa i nie może w niej zabraknąć wszystkich ważnych elementów takich jak witaminy, minerały, omega3, pełne białko, zdrowe tłuszcze, błonnik, odpowiednia ilość węglowodanów. Przejadanie się i nabieranie słabo jakościowej masy w niczym nie pomoże, wręcz zaszkodzi. Dlatego powinieneś pilnować kalorykę i nie tyć zbyt szybko, optymalna ilość nabierania masy, to około 1kg na miesiąc, w przeznaczonym do tego czasie. Ilość białka, tłuszczów i węglowodanów jest istotna. Nie mają bezpośredniego przełożenia na produkcję, ale każdy z tych elementów ma wpływ na rzeczy, które mają pośredni wpływ. Przykładem mogą być węglowodany. Ich ilość ma duży wpływ na jakość treningu, a sama jakość treningu ma wpływ na poziom testosteronu i tak samo jest z każdym elementem odpowiednio zbilansowanej diety.
  3. Dbaj o niski procent tkanki tłuszczowej. Mężczyźni przenoszący zbyt dużą ilość tkanki tłuszczowej produkują 30% mniejsze ilości tego hormonu, niż Ci z odpowiednią wagą. W przypadku bardzo dużej otyłości może wystąpić jego niedobór, a redukcja masy ciała pomoże natychmiastowo. Dzieje się tak między innymi dlatego, że tłuszcz z brzucha przekształca go w estrogen żeński hormon płciowy. Więc utrzymanie prawidłowej ilości tkanki tłuszczowej jest jednym z podstawowych elementów, dla odpowiednio działającej gospodarki hormonalnej.
  4. Ogranicz stres do minimum. Stres sieje spustoszenie w Twoich hormonach, może również powodować spadek produkcji testosteronu. Mowa o stresie długotrwałym, tego na zasadzie tłumienia nerwów. Na przykład zła sytuacja rodzinna, nieodpowiednie miejsce pracy, życie w ciągłym biegu i stresie. Tego rodzaju stres ma wpływ na ilość kortyzolu, którego zbyt wysoki poziom wprowadza niekorzystne zmiany w naszym organizmie. Jeżeli jesteś w takiej sytuacji postaraj się to zmienić. Stres o charakterze krótkotrwałym, nie jest powiązany z dużym wzrostem kortyzolu. Krótkotrwałe napięcie to reakcja obronna organizmu, dająca nam większe szanse do walki lub ucieczki. Jak sobie poradzić ze stresem? Psycholodzy mówią o stresie jako o naszej reakcji na różnego rodzaju sytuacje, a nie jako o sytuacji wpływającej na stres. Wywnioskować z tego możemy, że wystarczy zmienić myślenie, aby w dużym stopniu ograniczyć stres.
  5. Korzystaj ze słońca lub weź witaminę D. Badania mówią o witaminie D jako naturalnym boosterze testosteronu, jej suplementacja może zwiększyć produkcję nawet o 25%, jeśli występuje u nas niedobór. Przebywając na słońcu zależnie od odkrytej ilości ciała wytwarzasz witaminę D. Około 30min dziennie na słońcu z częściowo odkrytym ciałem, wystarczy aby dostarczyć odpowiednią jej ilość. Jeżeli chcesz zwiększyć poziom witaminy D pamiętaj o spędzaniu czasu na słońcu, dobrym pomysłem będzie trening na otwartej przestrzeni. Zimą warto wyposażyć się w suplement diety.
  6. Dbaj o prawidłowy zapas cynku i magnezu. Okazuje się, że niedobór cynku i magnezu może niekorzystnie wpływać na produkowany testosteron, dlatego warto dbać o ich dzienne zapotrzebowanie. Spożycie większej ilości tych minerałów ponad dzienne zapotrzebowanie, nie przyniesie żadnych korzystnych efektów. Więc chodzi tylko o utrzymanie prawidłowego poziomu, żeby ograniczyć możliwy spadek wytwarzania „hormonu męskości”. Przyczyny nie są do końca znane, prawdopodobnie te minerały mają wpływ na działanie jąder.
  7. Wysypiaj się. Ważne, aby nie przerywać snu, żeby był wystarczająco głęboki i długi, wtedy Twój organizm funkcjonuje lepiej i tym sposobem możesz podnieść produkcję testosteronu. Podczas snu zachodzi wiele ważnych reakcji, które mają na celu przywrócić organizm do prawidłowego działania. Sen podzielony jest na fazy i w czasie różnych faz snu zachodzą inne reakcje. W zależności od Twojej aktywności w dzień zwiększa się potrzeba na sen. Zazwyczaj jest to około 7-8h snu do pełnej regeneracji i nie może być go również zbyt dużo. Z badań wynika, że spanie po 5 godzin w ciągu tygodnia wprowadziło niekorzystne zmiany, które mogą wpływać na ilość naturalnego testosteronu. Więc warto zadbać o dobry jakościowo sen poprzez wygodny materac, przewietrzone pomieszczenie, nie używanie elektroniki przed snem, ciszę i regularne zasypianie.
  8. Prowadź zdrowy i szczęśliwy tryb życia. Może to się wydawać dziwne ale mężczyźni, którzy są szczęśliwi, częściej się śmieją, mają dystans do stresujących sytuacji, osiągają sukces w życiu, dysponują większą produkcją hormonu męskości. Życie seksualne również ma wpływ na jego poziom, zostało to udowodnione badaniami. Można powiedzieć, że bycie w szczęśliwym związku pozwoli Ci zwiększyć jego wytwarzanie.
  9. Jedz te produkty.
    1. Żółtka jaj. Mimo, że jajka powiązano ze wzrostem cholesterolu, to nie jest to do końca tak jak większość uważa i spokojnie można je jeść jeśli nie mamy dużych problemów z cholesterolem. Ze względu na zawartość witaminy D, mogą pomóc zwiększyć testosteron.
    2. Tuńczyk. Kolejny produkt, który może podnieść jego ilość za sprawą witaminy D w składzie, to tuńczyk. Jeśli nie lubisz tuńczyka, łosoś również może być świetną opcją. Dodatkowo warto wspomnieć o zawartości pełnego białka w składzie ryb.
    3. Mleko. Szczególnie mleko, które jest wzbogacone o witaminę D. Mleko nie jest takie straszne jak o nim mówią, jednak niestrawność laktozy może Ci utrudnić jego spożywanie.
    4. Fasola. Jako, że jest dobrym źródłem cynku może nieco pomóc, a za razem dostarcza spore ilości dobrych węglowodanów i innych ważnych składników odżywczych. Te produkty mogą być skuteczne w sytuacji kiedy nasz poziom cynku i witaminy D, nie jest wystarczający dla dziennego zapotrzebowania.
  10. Czy boostery testosteronu działają? Nie ma żadnych badań, które potwierdzają działanie bosterów. Składniki zawarte w suplementach mogą w nieznacznym stopniu wpłynąć na jego wytwarzanie ale tylko wtedy, kiedy mamy duży niedobór. Istnieją znacznie bardziej realne sposoby, które zostały wymienione powyżej. A suplementy mają zbyt niskie działanie, aby były warte tych pieniędzy.

Photo of author
Autor
ADMINISTRATOR STRONY

Jestem autorem strony SportowaFaza.pl Od kilku lat prowadzę aktywny tryb życia, a jakiś czas temu narodziła się chęć stworzenia czegoś i powstała właśnie ta strona.Od tamtej pory poświęcam każdą wolną chwilę, aby krok po kroku osiągać nowe "szczyty" Artykuły, które tutaj znajdziesz bazują na badaniach naukowych i innych wiarygodnych źródłach informacji.Wpadając do mnie na stronę regularnie, możesz dowiedzieć się czegoś co będzie przydatne dla poprawy zdrowia, samopoczucia, wyglądu sylwetki.

Dodaj komentarz