Eliminacja stresu i napięcia

Stres powoduje duże problemy w naszym umyśle, a co za tym idzie, również naszym ciele. Mówi się, że 90% chorób wywołanych jest przez umysł.

Jest to realne, ponieważ nasz mózg jest niebywale złożonym narzędziem, to on decyduje o tym jak ma funkcjonować ciało.

Nasze życie zależy od jego poziomu, to jak ono wygląda i jak będzie wyglądać w przyszłości. Jeżeli zrozumiemy przyczyny powstawania złości, możemy skutecznie je wyeliminować i zmienić naszą przyszłość.

Sposoby na skuteczną eliminację stresu

  1. Znajdź cel w życiu. Skutecznym sposobem na wyeliminowanie stresu, jest znalezienie swojej pasji, zainteresowania i realizacja celu w tym kierunku. Ciągłe samodoskonalenie się zawsze przynosi zyski w postaci lepszego myślenia, bardziej pozytywnego i uczucia spełnienia, nawet jeśli nie masz z tego zysku w postaci pieniędzy. Zdrowa dieta, aktywność, medytacja i ogólnie dbanie o siebie, również pomagają w walce z nerwami, ale nie są tak skuteczne jak zapanowanie nad własnymi myślami w czasie niepokojącej sytuacji.
  2. Nie miej pretensji do świata. To nie świat jest zły, tylko Twoje podejście, Twoje myślenie oraz styczność z ludźmi, którzy również tworzą negatywne widzenie świata. Ludzie wzajemnie tworzą negatywne poglądy nie mając świadomości, że tak naprawdę sami je tworzą i w ten sposób stają się bardziej podatni na zdenerwowanie.
  3. Zajmij się swoimi sprawami. Skup się na swoim życiu, a nie na czyimś. To, że ktoś ma więcej od Ciebie, nie oznacza, że masz sobie tym zatruwać umysł. Jeśli ma więcej, to prawdopodobnie na to zapracował i Ty również możesz to mieć, ale musisz zacząć od zmiany podejścia do życia. Czyli skupić się na swoich sprawach, celach, eliminując niepotrzebny stres stworzony wnikaniem w życie innych.
  4. Nie zamartwiaj się przyszłością i tak nadejdzie. Nie zmienisz przyszłości świata, ale możesz zmienić swoją przyszłość i swojej rodziny. Po co nękać swój umysł negatywnymi myślami na temat przyszłości świata, skoro nie mamy na nią wpływu. Oczywiście, wspólnie możemy coś zmienić, ale to całkiem inna sytuacja. Dlatego, że ludzie martwią się o przyszłość, tak naprawdę nic z tym nie robiąc, to niczego zmieni a wytwarzają sobie kolejne ciemne myśli.
  5. Zapomnij o problemach z przeszłości. Czas biegnie do przodu, Ty również musisz iść na przód i to co było już nie wróci. Wyciągaj lekcje z popełnionych błędów z przeszłości i idź na przód, nie wpadając w te same stresujące problemy. Ciągłe wracanie do przeszłości powoduje smutek i tworzy negatywne emocje. Pozbądź się tych myśli!
  6. Zwiększ pewność siebie. Ciągła rezygnacja i strach przed konsekwencjami niepowodzenia, jest gorsza niż samo spróbowanie i niepowodzenie. Takich sytuacji doświadczamy bardzo często, a później mamy pretensje do samych siebie, że nie podjęliśmy ryzyka. Ciągle uciekając od niepewnych i ryzykownych dla nas sytuacji, wytwarzamy sobie coraz więcej stresu i obaw przed tym co się stanie jeśli.. z czasem wszystko staje się ryzykiem, nawet małe rzeczy. Zwiększając pewność siebie, poradzisz sobie z większością niepewnych sytuacji.
  7. Nie traktuj wszystkiego zbyt poważnie. Czasami warto mieć luźne podejście. Praktycznie każdego dnia jesteśmy narażeni na mniej lub bardziej denerwujące sytuacje. Zachowanie dystansu do takich spraw, pozwoli Ci w dużym stopniu ograniczyć nerwy. Czasami zrobimy coś głupiego na oczach innych, czy musimy się tym przejmować? Skoro i tak ten ktoś zapomni o tym w ciągu kilku dni.
  8. Inwestuj w siebie, rozwijaj się. To bardzo ważne, ponieważ stawanie się kimś lepszym, zdobywanie nowej wiedzy, ogólnie samorozwój. Pozwala nam czuć się lepiej, daje uczucie spełnienia oraz nadaje życiu sens. Stanie w jednym miejscu wytwarza negatywne emocje, w tym bezsens naszego istnienia, ponieważ nie dzieje się w naszym życiu nic nowego. Bardzo ważne, aby mieć cel w życiu i dążyć do niego, dzięki temu w dużym stopniu eliminujemy stres.
  9. Nie pouczaj innych. Ludzie którzy myślą, że wiedzą wszystko najlepiej sami sobie szkodzą. Ponieważ wszyscy mamy różne opinie na wszelkie tematy i zawsze znajdzie się ktoś, kto się z nami nie zgodzi, co w konsekwencji wytworzy u Ciebie zdenerwowanie. Zanim zaczniesz pouczać zastanów się, czy faktycznie wiesz na ten temat wystarczająco dużo. W problematycznych dyskusjach, gdzie dochodzi do ostrej wymiany zdań, zazwyczaj uczestniczą Ci którzy niewiele wiedzą.
  10. Stwórz trwały związek. Osoby samotne często doświadczają większego odczucia frustracji, niż osoby które mają kogoś obok. Jednak związek też nie powinien opierać się na byciu z kimś problematycznym. Więc tutaj ciężko mówić, komu jest lepiej. W każdym razie, dobranie się z odpowiednią osobą, może naprawdę wprowadzić w nasze życie wiele pozytywnych doznań.
  11. Spróbuj medytacji. Osobiście nie praktykuję, więc opieram się tylko na doświadczeniach innych ludzi. Medytacja może w dużym stopniu wyeliminować stres z naszego życia, związany ze wszystkimi sprawami. Daje uczucie wyciszenia emocji, rozluźnia i redukuje napięcie. Poświecenie 30 min dziennie na takie techniki relaksacyjne, może pomóc.

W jednym z badań udowodniono, że słuchanie muzyki relaksacyjnej po ekspozycji na stresor jest w stanie zmniejszyć lęk, złość i pobudzenie układu współczulnego. W przeciwieństwie do osób siedzących w ciszy lub słuchających muzyki ciężkiej.

Przyczyny powstawania stresu

Brian Tracy kanadyjski pisarz i twórca e-booków z dziedziny rozwoju osobistego i psychologii sukcesu, mówi o stresie jako naszej reakcji na zdarzenia, a nie zdarzeniach jako pierwszorzędnej przyczynie powstawania.

Większość z nas uważa, że to sytuacje przyczyniają się do odczuwania złości. Jeśli tak byłoby w rzeczywistości, każdy z nas reagowałby tak samo w danej sytuacji, a tak oczywiście nie jest. O niektórych ludziach mówimy, że są cierpliwi.. Oni nie są cierpliwi, po prostu są w stanie więcej zrozumieć.

Jak mówi Brian Tracy, stres pochodzi z wewnątrz, a nie z zewnątrz. Jest naturalną reakcją, inaczej możemy nazwać to sygnałem ostrzegawczym.

Jeżeli go doświadczasz, być może otrzymujesz naturalne ostrzeżenie, że w Twoim życiu jest coś nie tak i trzeba to zmienić, inaczej z czasem zacznie cierpieć na tym ciało.

  • Najczęstsze przyczyny. Najczęstszą przyczyną jego powstawania jest zmęczenie. Jeżeli nie dbasz o sen, nie masz ani chwili wolnego czasu dla siebie, nieodpowiednio jesz i nie jesteś aktywny, to tracisz szybko energię i doświadczysz odczuwania złości. Kolejną przyczyną powstawania jest brak celu w życiu. Ludzie którzy nie wiedzą czego chcą, błądzą, co powoduje frustrację. Posiadanie celu nadaje życiu sens, w sytuacji kiedy nie mamy celu, nie widzimy sensu życia.

Wpływ na zdrowie

Brian Tracy, w swojej wypowiedzi podkreśla fakt, że choroby są wywołane przez nasze myślenie, na podstawie przykładu.. Dlaczego młode matki nie chorują? Nie mają czasu na myślenie o chorobie, ponieważ wiedzą, że muszą zajmować się dzieckiem.

Ludzie którzy cały czas żyją w przekonaniu, że przeziębienie jest u nich normalne, ze względu na zmianę pory roku, to są bardziej podatni na tę chorobę. Choroby spowodowane stresem mogą być nie tylko łagodne, ale może to być w najgorszym przypadku śmierć.

Tak, to prawda, nasz mózg ma wpływ na pracę wszystkich narządów w naszym ciele, jeżeli nie zapanujemy nad nim, to z czasem możemy doznać poważnych skutków ubocznych w postaci ciężkiej choroby.

Ważne, aby pamiętać, że napięcie które trwa chwilę, to naturalna reakcja organizmu. Przygotowanie go do obrony bądź ucieczki, wszystkie niepożądane dolegliwości przychodzą jako następne, jeżeli nasze myślenie się nie zmieni. W niektórych przypadkach, jeżeli my nie zrobimy nic, z daną sytuacją.

Najczęściej odczuwane dolegliwości stresu nadmiernego to: lęk, depresja, huśtawka nastrojów, gniew, nerwowość, zmniejszona samoocena, agresja, obniżone libido, w najgorszym przypadku myśli samobójcze. Możemy również odczuwać pociąg do używek, najczęściej alkoholu.

Photo of author
Autor
ADMINISTRATOR STRONY

Jestem autorem strony SportowaFaza.pl Od kilku lat prowadzę aktywny tryb życia, a jakiś czas temu narodziła się chęć stworzenia czegoś i powstała właśnie ta strona.Od tamtej pory poświęcam każdą wolną chwilę, aby krok po kroku osiągać nowe "szczyty" Artykuły, które tutaj znajdziesz bazują na badaniach naukowych i innych wiarygodnych źródłach informacji.Wpadając do mnie na stronę regularnie, możesz dowiedzieć się czegoś co będzie przydatne dla poprawy zdrowia, samopoczucia, wyglądu sylwetki.

Dodaj komentarz