5 korzyści, które dostarcza zimny prysznic

Mimo, że zimny prysznic może być czymś trudnym do wykonania, ponieważ większość z nas woli relaksować się w ciepłej wodzie. To jednak warto spróbować, ze względu na korzyści których dostarcza.

Przede wszystkim powoduje, że natychmiastowo poczujesz dopływ energii, której często brakuje. Jeżeli dopada Cię zmęczenie, to taka kąpiel jest jedną ze skutecznych metod w zwalczaniu tego nieprzyjemnego stanu.

Badania naukowe potwierdzają korzystny wpływ hydroterapii, która stosowana jest od wielu lat. Wciąż stosowana jest w łagodzeniu bólu i poprawy odporności organizmu. Dodatkowo może być zastosowana w celu leczenia zmęczenia, lęku i otyłości.

Możesz czerpać następujące zalety podczas zimnych kąpieli

  1. Poprawia krążenie. Zimny prysznic natychmiastowo poprawia krążenie krwi. Ponieważ kiedy zanurzysz się w wodzie, której temperatura jest niższa, niż temperatura ciała, to Twój organizm zaczyna pracować ciężej, aby utrzymać ciepło. Kąpiel powinna trwać kilka minut i być regularnie stosowana. Najlepszą metodą na poprawę krążenia krwi jest tak zwana hydroterapia. Możesz ją stosować w domu i polega na polewaniu się gorącą i lodowatą wodą. Dzięki temu naczynia krwionośne poszerzają się i zwężają naprzemiennie, co poprawia krążenie.
  2. Zwiększa odporność. Biorąc lodowatą kąpiel Twój organizm uruchamia mechanizmy, które mają Cię uchronić przed zachorowaniem głównie na wirusy i infekcje typu grypa. Tym sposobem wzmacniasz układ immunologiczny, uczysz go walki z ekstremalnymi warunkami i w sytuacji zagrożenia potrafi lepiej się bronić. W przypadku osoby, która nie poddaje swojego organizmu trudnym warunkom, układ immunologiczny jest stosunkowo słabszy. Jeżeli często łapie Cię przeziębienie, to taka kąpiel będzie świetną metodą na poprawę układu odpornościowego.
  3. Zwiększa poziom energii. Zimne prysznice działają na zasadzie delikatnej terapii elektrowstrząsowej, która korzystnie wpływa na nasze samopoczucie dając nam szoku, szybkiego zastrzyku energii. W pewnym stopniu może również uwalniać endorfiny, czyli hormony szczęścia. Po wyjściu z takiej lodowatej wody czujemy o wiele więcej energii i zadowolenia, nasz organizm doznaje silnej terapii pobudzającej. Czujemy się lekko, rześko i w pełni sił do działania. Nie jesteśmy maszynami, każdy z nas się męczy umysłowo lub fizycznie. Tego rodzaju kąpiel może być naprawdę skuteczna w szybkim przywróceniu energii do dalszej pracy.
  4. Przyspiesza metabolizm. Zimne prysznice nie są metodą na odchudzanie i nie schudniesz dzięki samym kąpielom. Ale jeżeli zdrowo się odżywiasz, dbasz o sylwetkę, trenujesz, to możesz w pewnym stopniu liczyć na poprawę działania metabolizmu. Poddawanie organizmu niskim temperaturom, zwiększa nieco spalanie tkanki tłuszczowej z brzucha. Dzięki temu taka kąpiel może przyczynić się do niewielkich zmian w redukcji tkanki tłuszczowej brzusznej.
  5. Przyspiesza regenerację mięśni. Podczas takiej kąpieli Twoje naczynia krwionośne ulegają obkurczeniu co powoduje, że lepiej wypłukujesz zbędne produkty przemiany materii, takie jak kwas mlekowy. Tego rodzaju kąpiel bardzo dobrze jest znana sportowcom, wielu biegaczy stosuje takie metody, aby ograniczyć zmęczenie po treningowe i zwiększyć regenerację. Regeneracja jest bardzo istotna dla sportowca, w zasadzie to jest podstawą do osiągania kolejnych poziomów. Wiele czynników wpływa na szybkość regeneracji i praktykując wszystkie jednocześnie możesz ją znacznie przyspieszyć.

Jak stosować?

Jeżeli nigdy nie stosowałeś zimnych pryszniców zacznij od stopniowego zmniejszania temperatury wody. Początkowo ustaw ciepłą wodę, a następnie pod koniec pobytu pod prysznicem, zmniejszaj temperaturę.

Oddychaj głęboko, aby ograniczyć dyskomfort spowodowany niską temperaturą wody i każdego kolejnego dnia staraj się zmniejszać temperaturę jeszcze bardziej.

Taka kąpiel z samego rana daje duży zastrzyk energii. Mimo, że wydaje się to trudne, z czasem może stać się rutyną i tego rodzaju metody będą przynosić Ci wiele korzyści w postaci poprawy zdrowia i zwiększenia energii.

  • Dlaczego warto? Ze względu na poprawę krążenia krwi, przede wszystkim. Z tego powodu są zdrowe, ponieważ od krążenia krwi tak naprawdę zależy jak się czujesz i jak funkcjonuje Twój organizm. Z drugiej strony wpływa na poprawę odporności. Jak często łapią Cię infekcje? Zastanów się, czy nie warto zacząć stosować tego rodzaju metod i pozbyć się uciążliwych infekcji, chociaż w jakimś stopniu. Szybkie pobudzenie, to jest zdecydowanie największy atut. Wielu z nas doznaje zmęczenia w ciągu dnia, zimny prysznic jest metodą na szybki powrót do działania. Ma również wpływ na regenerację mięśni jeżeli stosujesz go po treningu. Dlatego, jest to spora zaleta dla sportowców.

Photo of author
Autor
ADMINISTRATOR STRONY

Jestem autorem strony SportowaFaza.pl Od kilku lat prowadzę aktywny tryb życia, a jakiś czas temu narodziła się chęć stworzenia czegoś i powstała właśnie ta strona.Od tamtej pory poświęcam każdą wolną chwilę, aby krok po kroku osiągać nowe "szczyty" Artykuły, które tutaj znajdziesz bazują na badaniach naukowych i innych wiarygodnych źródłach informacji.Wpadając do mnie na stronę regularnie, możesz dowiedzieć się czegoś co będzie przydatne dla poprawy zdrowia, samopoczucia, wyglądu sylwetki.

Dodaj komentarz