Zielona herbata a odchudzanie

Zastanawiasz się czy zielona herbata pomaga w odchudzaniu? Jest to możliwe ponieważ w niewielkim stopniu może pomóc, ale też nie musi. Od czego to zależy? Jeśli potraktujesz ją jako dodatek i zadbasz o podstawy sprzyjające utracie kilogramów, to nieznacznie może Ci pomóc.

Niestety w przypadku, kiedy uznasz, że sama w sobie będzie odchudzać, to nie zanotujesz żadnych korzyści w stosunku do redukcji wagi. Zobacz jak to działa:

  • Spala więcej tłuszczu dzięki zawartości EGCG. Sam fakt, że jest jednym z podstawowych składników każdego suplementu na odchudzanie powinien dać do myślenia. Nie dzieje się tak bez powodu, ponieważ ma niewielki udział w spalaniu tkanki tłuszczowej. Zawartość EGCG (Galusan epigallokatechiny) jest mocno powiązana z przyspieszonym spalaniem tłuszczu, szczególnie podczas ćwiczeń.
  • Przyspiesza metabolizm, dzięki zawartości EGCG (katechin). Nasz organizm bez ustanku spala kalorie, nie ważne czy leżysz, ćwiczysz, śpisz, organizm potrzebuje kalorii jako energii do podtrzymania podstawowych funkcji życiowych i aktywności. Okazuję się, że zielona herbata spożywana regularnie może mieć wpływ na ilość spalanych kalorii nawet podczas spoczynku, od 3 do 5% więcej. Jednak nie wszystkie badania potwierdzają tę tezę, niektóre z nich nie wykazały żadnego wpływu na szybkość metabolizmu. Więc ciężko stwierdzić czy faktycznie wpływa na odchudzanie, poprzez przyspieszanie metabolizmu.
  • Wpływ na hormon zwany noradrenaliną. Noradrenalina jest hormonem wytwarzanym głównie w stresujących sytuacjach (ucieczka lub walka), razem z adrenaliną. Noradrenalina może przyspieszyć rytm serca, zwiększać ciśnienie krwi, uwalniać magazyn glukozy, zwiększyć dopływ krwi do mięśni. W nadmiernie wytwarzanych ilościach noradrenalina zwiększa niepokój i lęk, nawiasem mówiąc. Zielona herbata może mieć niewielki wpływ na zwiększenie wydzielania tego hormonu, co po części wiąże się z zwiększonym rozpadem tłuszczu. Można z tego wywnioskować, że dzięki temu ma niewielki wpływ na odchudzanie.
  • Zawarta w niej kofeina może pomóc. Kofeina jest nam wszystkim dobrze znana. Jej główną zaletą jest pobudzenie do działania. Będąc bardziej pobudzonym jesteśmy w stanie aktywniej wykonać różne czynności, co wiąże się z utratą dodatkowych kalorii. Zielona herbata zawiera kofeinę w mniejszej ilości niż kawa, ale w dalszym ciągu jest odczuwalna. Na szklankę 250ml jest to około 40mg kofeiny. W połączeniu z zawartością katechin, szczególnie EGCG, korzystniej wpływa na odchudzanie.
  • Ile jej pić? Największym niebezpieczeństwem jakim za sobą niesie jej nadmiar, to zawartość kofeiny i możliwy niekorzystny wpływ na przyswajanie żelaza. Głównie ze względu na to nie powinna być wypijana zbyt często, najlepiej pić od 2 do maksymalnie 4 szklanek dziennie, zależnie od stanu zdrowia. W większości badań prowadzonych na ludziach, miała kilku procentowy udział w spalaniu tkanki tłuszczowej, co oznacza, że może pomóc w odchudzaniu ale w niewielkim stopniu. Jednak nie zastąpi zbilansowanej diety oraz aktywności, możemy dodać ją jako naturalny suplement wspomagający odchudzanie, ale nie jako podstawę do utraty kilogramów.

Jedno z badań szczegółowo pokazuje wpływ preparatów z zielonej herbaty na odchudzanie. Jednak warto podkreślić, że owe preparaty miały większe stężenie składników aktywnych, niż sama torebka parzona w filiżance. Osoby spożywające te preparaty traciły od 0,2 do 3,5kg w ciągu 12 tygodniu. Nie ma to dużego znaczenia w kwestii odchudzania.

Photo of author
Autor
ADMINISTRATOR STRONY

Jestem autorem strony SportowaFaza.pl Od kilku lat prowadzę aktywny tryb życia, a jakiś czas temu narodziła się chęć stworzenia czegoś i powstała właśnie ta strona.Od tamtej pory poświęcam każdą wolną chwilę, aby krok po kroku osiągać nowe "szczyty" Artykuły, które tutaj znajdziesz bazują na badaniach naukowych i innych wiarygodnych źródłach informacji.Wpadając do mnie na stronę regularnie, możesz dowiedzieć się czegoś co będzie przydatne dla poprawy zdrowia, samopoczucia, wyglądu sylwetki.

Dodaj komentarz