38 ćwiczeń na brzuch w domu (bez sprzętu)

Jeśli nie wiesz jak wyrobić brzuch w domu, bez użycia sprzętu. To mam dla Ciebie kilkadziesiąt ćwiczeń, które z pewnością pomogą Ci zbudować wymarzony sześciopak. Trening korpusu w warunkach domowych głównie opiera się na brzuszkach, różnych plankach i unoszeniu nóg. Pamiętaj, że do widocznego „kaloryfera” potrzebujesz niskiego poziomu tkanki tłuszczowej i odpowiedniej diety podczas budowy muskulatury.

  • Wykonuj brzuszki. Jest to klasyczne ćwiczenie stosowane już od bardzo dawna. Oczywiście ich wykonywanie ma swoje zalety ale również wady, o czym sobie powiemy. Zaletą jest, że możesz je wykonać w swoich czterech ścianach bez użycia sprzętu i nie są trudne do wykonania, dlatego świetnie nadają się dla osób początkujących. Dzięki nim jesteś w stanie zbudować sześciopak. Niestety ich wadą jest ryzyko urazu okolic kręgosłupa i szyi. W czasie kiedy je wykonujesz plecy uginają się co sprawia, że wytwarzają się w tych okolicach duże przeciążenia. Więc nie nadają się dla osób starszych i po urazie pleców lub szyi.
  • Rób planki. Działają one na zasadzie trzymania pozycji na podobieństwo deski przez określoną ilość czasu, można je nieco urozmaicać dodając różne utrudnienia. Aktualnie jedne z najczęściej polecanych, a dlaczego? Ponieważ nie powodują tak dużych przeciążeń w okolicy kręgosłupa. Wzmacniają i budują nie tylko zewnętrzne mięśnie, ale również te znajdujące się wewnątrz odpowiedzialne za naszą stabilizację. Planki są stosunkowo trudne dla osoby początkującej mimo, że wydają się być bardzo proste do wykonania. Osoby początkujące często mają problem z trzymaniem odpowiedniej postawy i aktywacją mięśni głębokich w trakcie wykonywania planka. Odpowiednio wykonany plank będzie mocno odczuwalny już po upływie minuty trzymania sztywnej pozycji. W jego trakcie pamiętaj, aby kręgosłup nie zapadał się w odcinku lędźwiowym i trzymaj mocno spięte mięśnie.
  • Spróbuj również czegoś innego. Jeżeli chodzi o ćwiczenia związane z unoszeniem nóg, to mamy bardzo wiele „wariacji”. Jest to stosunkowo prosty sposób na zbudowanie upragnionego sześciopaku, nie wymagający użycia żadnego sprzętu.
  • Oto 38 „wariacji”, które możesz wykonać w domu
    1. .

 
Photo of author
Autor
ADMINISTRATOR STRONY

Jestem autorem strony SportowaFaza.pl Od kilku lat prowadzę aktywny tryb życia, a jakiś czas temu narodziła się chęć stworzenia czegoś i powstała właśnie ta strona.Od tamtej pory poświęcam każdą wolną chwilę, aby krok po kroku osiągać nowe "szczyty" Artykuły, które tutaj znajdziesz bazują na badaniach naukowych i innych wiarygodnych źródłach informacji.Wpadając do mnie na stronę regularnie, możesz dowiedzieć się czegoś co będzie przydatne dla poprawy zdrowia, samopoczucia, wyglądu sylwetki.

Dodaj komentarz