Brzuszki na piłce

Brzuszki na piłce są pewną odmianą i urozmaiceniem klasycznych wersji tego ćwiczenia. Różnią się od nich na pewno tym, że wymagają od osoby trenującej umiejętności utrzymania równowagi, co pozwala na zaangażowanie mięśni okalających kręgosłup. To z kolei przyczynia się do poprawy postawy naszego ciała – czyli do wyprostowanej sylwetki. 

Jest to doskonałe i skuteczne ćwiczenie pozwalające na wyrzeźbienie brzucha oraz wzmocnienie mięśni grzbietu, a nawet nóg (jeśli w czasie leżenia na piłce staniesz na palcach). Jednak same w sobie nie przyczyniają się do spalania tkanki tłuszczowej, dlatego warto jest połączyć je z treningiem kardio (np. bieganiem lub jazdą na rowerze).

Angażujesz wszystkie mięśnie brzucha – czyli mięsień prosty, mięsień skośny (wewnętrzny i zewnętrzny) oraz mięsień poprzeczny.

  • Jak robić brzuszki na piłce?
    1. Połóż się na piłce (piłka ma się znajdować pomiędzy biodrami, a łopatkami). Oprzyj stopy zgiętych nóg (pod kontem 90 stopni) na podłożu, na szerokość bioder.
    2. Dłonie umieść luźno z tyłu głowy lub z tyłu szyi.
    3. Weź wdech i napnij mięśnie brzucha.
    4. Robiąc wydech zrób powtórzenie (do momentu, aż poczujesz maksymalne napięcie mięśni).
    5. Robiąc wdech powróć do pozycji startowej.
  • Pamiętaj:
    1. Nie ciągnij dłońmi głowy, nie splataj palców, pracuj mięśniami brzucha (napinaj je). Poprzez ciągnięcie głowy można wywierać szkodliwy nacisk na kręgi szyjne. To z kolei może powodować w późniejszym czasie bóle szyi i głowy.
    2. Nie dotykaj brodą klatki piersiowej. Głowa powinna być przedłużeniem kręgosłupa.
    3. Nie zbliżaj do siebie łokci. Trzymaj je w linii prostej po obu stronach głowy.
    4. Utrzymuj proste plecy.
    5. Zwracaj uwagę na właściwy i prawidłowy oddech. Nie wstrzymuj powietrza.

Dodaj komentarz