Naprzemienne dotykanie pięt

Naprzemienne dotykanie pięt jest ćwiczeniem na mięśnie skośne brzucha, bez użycia jakiegokolwiek ciężaru. Wykonać możesz je wszędzie, a potrzebujesz do tego jedynie chęci.

Jeżeli chcesz spróbować, to zaplanuj sobie powtórzenia, bądź czas wykonywania ruchu. Warto to ćwiczenie wdrążyć w trening brzucha jako dodatek i robić je tuż po ćwiczeniach skoncentrowanych na mięśnie proste. Oczywiście dotykając pięty, także angażujesz pracę środkowej części korpusu, a nie samych skosów.

Jest to stosunkowo łatwy do wykonania ruch. Więc bez problemu zrobisz to samodzielnie, ale mimo wszystko pokażę Ci technikę i szczegółowo opiszę krok po kroku, jak wykonywać dotykanie pięt.

  • Jak zrobić?
    1. Połóż się na twardej i prostej powierzchni. Warto podłożyć coś pod plecy, najlepiej matę.
    2. Ugnij kolana i trzymaj ręce wzdłuż tułowia.
    3. Plecy trzymaj dociśnięte do maty. Szczególnie, pamiętaj o odcinku lędźwiowym kręgosłupa, który ma dolegać do podłoża.
    4. Aby zwiększyć zakres ruchu trzymaj złączone ze sobą nogi.
    5. Następnie zacznij naprzemiennie dotykać swoich pięt, możesz również za nie łapać ściskając dłonią.
    6. Podczas wykonywania naprzemiennych ruchów pilnuj, aby Twoje plecy nie odrywały się od ziemi.
    7. Wykonaj kilka serii tego ćwiczenia dodatkowo licząc czas lub powtórzenia.

Dodaj komentarz