Maszyna eliptyczna (ćwiczenie)

Aktualnie prawie każda siłownia wyposażona jest w maszynę eliptyczną do ćwiczeń. Ta, którą widzimy na nagraniu można nazwać narciarską, ponieważ naśladuje ruch jaki wykonujemy podczas jazdy na nartach. Oczywiście wyróżniamy wiele jej rodzajów i każda z nich może nieść za sobą nieco inne korzyści.

Ten sprzęt może być przydatny choćby dla uczestników biathlonu, gdzie dobra wytrzymałość w trakcie jazdy na nartach jest podstawą. Co wcale nie oznacza, że to ćwiczenie jest przeznaczone tylko dla ludzi, którzy mają styczność z narciarstwem.

W tym artykule wymienię Ci korzyści związane z używaniem takiego sprzętu. Jednak na początek to, co jest wadą. Taki sprzęt zazwyczaj jest w zamkniętych pomieszczeniach, a trening o podobnym charakterze wysiłkowym, zawsze możemy zrobić na świeżym powietrzu.

  • Korzyści ćwiczenia na maszynie eliptycznej:
    1. Większe bezpieczeństwo dla stawów. W trakcie biegu doświadczasz uderzenia, które sprawia, że Twoje stawy są poddane większemu ryzyku uszkodzenia. Natomiast taki sprzęt pozwala naśladować podobny ruch poprzez „chodzenie w powietrzu”, tym samym mniej obciążasz stawy.
    2. Aktywacja większej grupy mięśni jednocześnie. Dzięki temu, że biegnąc możesz również pociągać za dźwignie, aktywujesz dodatkowo górne partie mięśniowe.
    3. Regulacja oporu. Dzięki możliwości regulacji oporu możesz trenować ciężej, niż w przypadku biegu czy chodu narciarskiego, bez obciążenia. Gdzie jesteś w stanie zwiększyć tylko szybkość poruszania się.
    4. Możliwość używania telefonu czy tabletu. Połączenie oglądania swojego ulubionego serialu z jednoczesnym ćwiczeniem, to dobra motywacja dla niektórych osób. Weźmy jednak pod uwagę fakt, że nie jesteśmy w stanie zrobić wystarczająco ciężkiego treningu poprzez utratę skupienia.

Dodaj komentarz