Naprzemienne uginanie ramion z hantlami z rotacją nadgarstków

Naprzemienne uginanie ramion z hantlami z rotacją nadgarstków jest ćwiczeniem ukierunkowanym na biceps. Mogą z niego korzystać zarówno osoby początkujące jak i zaawansowane. Nie wymaga specjalistycznego sprzętu, a więc miejsce jego wykonywania również jest dowolne.

Naprzemienne zginanie w odróżnieniu od zginania obu jednocześnie różni się tym, że w pierwszym przypadku jesteśmy w stanie podnieść większy ciężar. W efekcie możliwa jest większa praca nad siłą i rozmiarem bicepsów.

Ćwiczenie to angażuje w głównej mierze mięśnie: dwugłowy ramienia, ramienny, ramienno-promieniowy.

Jeśli chcesz wyrzeźbić swoje ramiona, a także podnieść swoją sprawność w innych ćwiczeniach wymagających pracy górnej części ciała to zapoznaj się z poniższą techniką oraz kilkoma wskazówkami i działaj.

  • Technika:
    1. Chwyć hantle w obie ręce.
    2. Stań w lekkim rozkroku (stopy na szerokość barków), ściągnij łopatki, wypnij klatkę piersiową. Proste ręce opuść wzdłuż tułowia (kciuki mają znajdować się od wewnątrz).
    3.  Napnij mięśnie brzucha i pośladków oraz weź wdech.
    4. Uginając rękę w stawie łokciowym wykonaj jednocześnie rotację nadgarstka i unieś jedną hantle w stronę barku (tak, aby dłoń ją trzymająca była skierowana do ciała).
    5. W końcowej fazie zatrzymaj na chwilkę ruch.
    6. Robiąc wydech opuść powoli przedramiona i powróć do pozycji startowej, w której ręce są wyprostowane.
    7. Wykonaj ten sam tor ruchu drugą ręką.
    8. Zrób zaplanowaną liczbę powtórzeń uginając przedramiona naprzemiennie (raz prawe, raz lewe).
  • Pamiętaj:
    1. W czasie uginania przedramion utrzymuj łokcie blisko ciała, nie unoś ich ani nie oddalaj na boki.
    2. Nie bujaj tułowiem (w celu stabilizacji sylwetki napinaj mięśnie brzucha i pośladków).
    3. Dobierz odpowiedni ciężar, co pomoże w płynnym unoszeniu i opuszczaniu hantli.
    4. Nie spiesz się z powracaniem do pozycji startowej. Kontroluj ruch.

Dodaj komentarz