Nożyce pionowe

Ćwiczenie nazywane nożycami pionowymi jest łatwe do wykonania i nie wymaga od nas posiadania jakiegokolwiek sprzętu. Podczas jego wykonywania angażowane są głównie mięśnie brzucha, a także nieco w mniejszym stopniu czworogłowe uda i pośladki.

Mamy również drugą wersję tego ćwiczenia, czyli poziomą i te drugą możesz kojarzyć z lekcji w-f. W tym ćwiczeniu nie jest ważne, aby zrobić jak najwięcej powtórzeń ale kontrolować ruch oraz napięcie mięśni. Niby jest to oczywiste, jednak wciąż zaniedbywane.

Jeżeli chodzi o efektywność tego ćwiczenia, to można je ocenić jako jedno z lepszych pod warunkiem, że wykonujesz je prawidłowo. Mimo, że nożycowanie nogami wydaje się bardzo proste i jesteś przekonany/a, że Twoja technika ruchu jest perfekcyjna, to możesz się mylić.

  • Jak wykonać?
    1. Na początek znajdź odpowiednie miejsce do tego, aby wykonać to ćwiczenie. Możesz potrzebować również maty, lub czegoś na jej podobieństwo.
    2. Połóż się na macie wyciągając nogi do przodu oraz kładąc ręce wzdłuż tułowia. Jeśli Ci wygodniej trzymać ręce pod tyłkiem, to również jest akceptowane.
    3. Zanim uniesiesz nogi zepnij brzuch i odegnij nieco miednicę, tak aby dolny odcinek kręgosłupa dotykał podłoża.
    4. Następnie unieś wyprostowane nogi na wysokość około 20cm, nie psując przy tym przybranej wcześniej postawy (kręgosłup i spięty brzuch)
    5. Jedną nogę unieś do kąta 45 stopni, tak aby stworzyć coś na podobieństwo nożyc.
    6. Powoli ruszaj nogami na przemian kontrolując przy tym cały ruch oraz trzymając spięty brzuch.
    7. Wykonaj kilka serii tego ćwiczenia, ilość powtórzeń zależna będzie od siły rdzenia.

Dodaj komentarz