Odwodzenie nogi w bok na wyciągu

Odwodzenie nogi w bok z wykorzystaniem wyciągu jest świetnym ćwiczeniem dla odwodzicieli bioder. Tych mięśni często używamy na codzień. Dobrym przykładem może być wychodzenie z samochodu, lub poruszanie się na boki.

W przypadku osób, które prowadzą siedzący tryb życia dochodzi do ch osłabienia, co w późniejszym czasie ma negatywne konsekwencje. Mogą pojawiać się bóle w biodrach i utrudnienia prawidłowego ruchu.

Jest to często stosowane ćwiczenie w treningu mięśni pośladkowych, niejednokrotnie widzimy kobietę, która wykonuje tego rodzaju ćwiczenia przy wyciągu.

  • Jak wykonać?
    1. Stań przy wyciągu i obniż maksymalnie linkę w dół.
    2. Następnie przymocuj linkę do nogi na wysokość kostki.
    3. Ręką złap konstrukcji wyciągu, aby utrzymać stabilizację i patrz przed siebie na wprost.
    4. Zacznij odwodzić nogę w przeciwną stronę do wyciągu.
    5. Wykonuj ruch powoli utrzymując napięcie mięśniowe.
    6. W maksymalnym odciągnięciu nogi możesz przytrzymać pozycję około sekundę.
    7. Wróć do startowej pozycji
    8. Powtarzaj ruch wielokrotnie i zrób kilka serii tego ćwiczenia
    9. Pamiętaj, aby w trakcie wykonywania tego ćwiczenia nie powodować odgięć w odcinku lędźwiowym kręgosłupa
    10. Ruch powinien odbywać się jedynie w stawie biodrowym, nie doprowadzaj do odgięć w stawie kolanowym.

Dodaj komentarz