Podciąganie na maszynie ze wspomaganiem (podchwyt)

Podciąganie na maszynie ze wspomaganiem jest dla osób początkujących, które nie potrafią zrobić kilku poprawnych powtórzeń metodą klasyczną, czyli bez żadnej pomocy. Dzięki maszynie można wypracować prawidłowy tor ruchu oraz ruch łopatek i przerzucić się na klasyczną wersję tego ćwiczenia, które przynosi więcej efektów.

Klasyczne pull-ups podchwytem bez żadnych „ułatwień” jest bardzo dobrym sposobem na rozbudowę górnej partii pleców i bicepsów. Niestety niektórym osobom, może być trudno wykonać to ćwiczenie i wtedy z pomocą przychodzi nowoczesna technologia.

Angażowane są: mięsień najszerszy grzbietu, obły większy, dwugłowy ramienia oraz mięsień ramienny.

  • Technika:
    1. Dostosuj odpowiednie obciążenie na maszynie (takie, aby możliwe było opuszczenie ciała w dół).
    2. Uklęknij na platformie, chwyć drążek podchwytem.
    3. Trzymając drążek pozwól na to, aby Twoje ciało opuściło się do momentu prostych ramion.
    4. Zrób wdech.
    5. Podciągnij się, aż podbródek uniesie się nieznacznie ponad drążek.
    6. Zatrzymaj się na chwilę z napiętymi mięśniami pleców (około dwie sekundy).
    7. Wykonując wydech opuść ciało, aż wrócisz do pozycji startowej.
  • Pamiętaj:
    1. z wspomagania maszyny korzystaj tylko wtedy, gdy nie możesz wykonać standardowego pull-ups. Jej celem jest wzmocnienie mięśni i zwiększenie siły do wykonania tego samego ruchu bez pomocy. Dlatego co jakiś czas zmniejszaj pomoc, jaką Ci zapewnia maszyna;
    2. szerszy rozstaw rąk zapewni Ci większą aktywację mięśnia obłego większego;
    3. ważny jest odpowiedni oddech podczas wykonywania ruchu, skup się na nim;
    4. zatrzymaj się na chwilę w szczytowej fazie ruchu.

Dodaj komentarz