Podciąganie nachwytem z pomocą ławeczki

Podciąganie nachwytem z pomocą ławeczki, może być dobrym ćwiczeniem dla kobiet chcących nauczyć się klasycznej wersji. Kobiety w odróżnieniu do mężczyzn zazwyczaj dysponują mniejszą siłą, co sprawia że tego rodzaju ćwiczenie, bez żadnej pomocy staje się nie lada wyzwaniem.

Dlatego z pomocą przychodzi ławeczka, która ma służyć jako narzędzie pomocnicze. W trakcie wykonywania tego wysiłku aktywujesz mięśnie: najszersze grzbietu, czworoboczny, kaptury, biceps, brzuch.

Warto zapamiętać, że ławeczka ma służyć jako pomoc, a nie odwrotnie. Więc musimy przede wszystkim skupić się unoszeniu ciała w górę, a tylko nieznacznie pomagać sobie nogą, odbijając się od ławeczki.

  • Jak wykonać?
    1. przygotuj ławkę na tyle blisko drążka, aby swobodnie pomagać sobie nogą
    2. złap drążek nachwytem i lekko spieraj nogę na ławce
    3. rozstaw rąk powinien być nieco szerszy, niż barki
    4. ściąg łopatki do siebie następnie lekko do dołu
    5. zepnij mięśnie brzucha
    6. złap mocny wdech i zacznij unosić ciało ku górze
    7. koncentruj się na pracy mięśni grzbietu
    8. unieś ciało na tyle wysoko, aby głowa była nad drążkiem
    9. wróć do pozycji startowej wypychając powietrze

Dodaj komentarz