Pompki na kolanach

Pompki na kolanach to proste ćwiczenie, które można wykonać niemal w każdych warunkach. Mimo swojej prostoty, tylko w oparciu o odpowiednią technikę, wysiłek przysłuży się mięśniom we właściwy sposób i energia nie pójdzie na marne.

Nie bez powodu nazywane są damskimi, gdyż przynoszą wiele pozytywnych efektów pożądanych przez kobiety. Podczas ich wykonywania angażowanych jest wiele mięśni jednocześnie, bowiem pracuje klatka piersiowa, ramiona, uda i brzuch. To dobra motywacja do walki z wiszącą skórą ramion, opadających biustem i brakiem jędrności skóry.

Technika ta kładzie również nacisk na wzmocnienie linii kręgosłupa, szczególnie odcinka lędźwiowego. Regularne ćwiczenia pomogą stabilizować sylwetkę do utrzymywania prostej postawy.

  • Jak wykonać?
    1. Przyjmij pozycję, w której ciało opiera się na kolanach i prostych rękach.
    2. Ręce rozstaw nieco szerzej niż barki, z palcami lekko rozstawionymi i skierowanymi przed siebie.
    3. Skrzyżowane stopy unieś do góry.
    4. Plecy powinny być wyprostowane, łopatki ściągnięte, głowa w linii prostej z kręgosłupem, miednica ustawiona neutralnie.
    5. Mocno napnij mięsnie brzucha.
    6. Uginając ręce w łokciach, przy jednoczesnym wdechu opuść tułów jak najniżej (nie dotykaj jednak podłoża). Przytrzymaj chwilę ruch.
    7. Z tej pozycji, przy mocnej pracy ramion i klatki piersiowej, robiąc wydech, dość dynamicznie powróć do pozycji wyjściowej.
  • Najczęstsze błędy:
    1. Brak koncentracji.
    2. Zbyt powolne podnoszenie tułowia do pozycji wyjściowej.
    3. Unoszenie bioder do góry, robienie tzw. „kociego grzbietu”, co  sprawia, że ciało nie pracuje siłą mięśni.
    4. Unoszenie szyi.

Dodaj komentarz