Prostowanie ramion stojąc tyłem (wyciąg górny)

Prostowanie ramion z wykorzystaniem wyciągu górnego stojąc tyłem jest ćwiczeniem ukierunkowanym na tricepsy. Nie jest bardzo popularne, mimo, że efekty mogą być całkiem zadowalające. Może to mieć związek z tym, że nie każda siłownia jest wyposażona w taki rodzaj wyciągu.

Jest ćwiczeniem izolowanym i angażuje mięsień trójgłowy ramienia. Rozbudowa i wzmocnienie tego mięśnia będzie przynosiło korzyści we wszelkich aktywnościach wymagających wyciskania.

Jego nieprawidłowe wykonanie nie tyle nie przyniesie spodziewanych efektów, co może nawet przysporzyć nam problemów w postaci kontuzji. Dlatego jeśli zechcesz się podjąć tego ćwiczenia zapoznaj się z poniższą techniką oraz kilkoma wskazówkami.

  • Technika:
    1. Ustaw się tyłem do wyciągu i chwyć jego linki (górne).
    2. Stań około metr od maszyny, jedną nogę wysuń do przodu, obie lekko ugnij. Pochyl tułów w przód utrzymując jednocześnie proste plecy.
    3. Zegnij ręce w łokciach i ustaw dłonie z drążkiem wyciągu górnego nad głową lub nawet lekko za nią.
    4. Weź wdech.
    5. Wydychając nabrane powietrze wyprostuj ręce przed siebie.
    6. Robiąc kolejny wdech powróć do pozycji startowej ze zgiętymi ramionami i drążkiem nad głową lub za nią.
  • Pamiętaj:
    1. W tym ćwiczeniu pracuje głównie staw łokciowy (i przedramiona), inne stawy powinny pozostać nieruchome. Łokcie nie mogą rozchodzić się na boki.
    2. Nie doprowadzaj do przeprostów w końcowej fazie ruchu.
    3. Nie zaokrąglaj pleców, utrzymuj je proste, głowę ustaw w przedłużeniu kręgosłupa.
    4. Zaprzyj się mocno stopami i nie bujaj tułowiem.
    5. Dostosuj odpowiedni ciężar, aby ruch mógł być płynny, a nie szarpany.

Dodaj komentarz