Prostowanie ramion stojąc – wyciąg górny

Prostowanie ramion z linkami wyciągu górnego stojąc jest bardzo dobrym ćwiczeniem izolującym na tricepsy. Do jego zalet niewątpliwie można zaliczyć to, że mięśnie w trakcie całego ćwiczenia są ciągle i równomiernie obciążone. Polecane jest dla osób początkujących, które potrzebują nabrać sił przed przystąpieniem do bardziej złożonych aktywności.

Jest to stosunkowo łatwe ćwiczenie, więc warto pamiętać, by co prawda zacząć od małych lub średnich ciężarów, ale z czasem lub pod koniec serii je zwiększać, w celu zapewnienia sobie progresji. Jak wiadomo, mięśnie w końcu przyzwyczajają się do wysiłku i wtedy nasz wysiłek nie przynosi rezultatów.

  • Technika:
    1. Stań przodem do maszyny.
    2. Chwyć linki wyciągu górnego nachwytem, ustaw ramiona wzdłuż tułowia.
    3. Zegnij ręce w łokciach tak, aby przedramiona znalazły się w pozycji równoległej do podłoża.
    4. Weź wdech.
    5. Wyprostuj przedramiona do momentu pełnego wyprostu w stawie łokciowym. Początkowo ściągnij linki na dół, a na końcu jeszcze na boki.
    6. Zatrzymaj na chwilkę ruch.
    7. Robiąc wydech powróć powoli do pozycji startowej, czyli rąk zgiętych w stawie łokciowym.
    8. Wykonaj zaplanowaną liczbę powtórzeń.
  • Pamiętaj:
    1. Utrzymuj łokcie blisko tułowia i staraj się nie odrywać ich od ciała.
    2. W czasie tego ćwiczenia pracuje jedynie staw łokciowy i przedramiona. Reszta ciała powinna być względnie nieruchoma.
    3. Nie garb się, pilnuj, aby mieć prosty kręgosłup i ściągnięte łopatki.
    4. Kontroluj ruch, wracanie do pozycji startowej powinno odbywać się w tempie wolniejszym niż prostowanie kończyn górnych.
    5. Dostosuj odpowiedni ciężar. Jeśli korzystasz z dużego obciążenia pochyl klatkę piersiową lekko do przodu po to, aby uzyskać lepszą stabilność (utrzymując jednak prosty kręgosłup).

Dodaj komentarz