Przyciąganie linki wyciągu dolnego (podchwytem, stojąc)

Przyciąganie linki wyciągu dolnego podchwytem nie jest trudnym ćwiczeniem, wręcz przeciwnie. Jego wykonywanie z pewnością ułatwiają linki, które wystarczy przyciągać do siebie (pamiętając o zachowaniu prawidłowej postawy).

Dlatego jeśli jesteś osobą rozpoczynającą swoją przygodę z treningami siłowymi to tym bardziej warto dodać je do wykonywanych ćwiczeń. Pamiętając jednak, że gdy poczujesz się lepiej i pewniej warto korzystać także z takich, które będą wymagały użycia sztangi lub hantli.

To ćwiczenie aktywuje w głównej mierze mięsień ramienny (część tylną) oraz dwugłowy ramienia. Pomocniczo pracują także plecy.

  • Technika:
    1. Stań przodem do wyciągu dolnego, stopy ustaw na szerokość bioder.
    2. Chwyć drążek wyciągu dolnego podchwytem trzymając łokcie jak najbliżej tułowia. Wyprostuj się, ściągnij łopatki i wypnij klatkę piersiową.
    3. Weź wdech.
    4. Zginając ręce w łokciach pociągnij drążek do siebie w kierunku brody.
    5. Staraj się nie ciągnąc ciężaru plecami.
    1. Zatrzymaj ruch na chwilkę i wypuść nabrane powietrze.
    2. Opuść ciężar w sposób powolny i kontrolowany.
    3. Wykonaj zaplanowaną liczbę powtórzeń.
  • Pamiętaj:
    1. Tempo opuszczania ciężaru powinno być około dwa razy wolniejsze niż jego podnoszenie.
    2. Przez cały czas trwania ruchu zachowaj wyprostowaną sylwetkę oraz napięte mięśnie – głównie brzucha, pośladków, a w końcowej fazie bicepsa.
    3. Skup się na precyzji, nie uderzaj drążkiem w klatkę piersiową.
    4. Nie odchylaj tułowia, a tym bardziej głowy do tyłu. Cały czas powinna ona być ustawiona w przedłużeniu kręgosłupa.
    5. Nie odrywaj łokci od ciała i nie buja tułowiem. Ruch wykonują jedynie przedramiona.
    6. Dobierz odpowiedni ciężar, aby nim nie szarpać.
    7. Jeśli chcesz utrudnić sobie ćwiczenie i zwiększyć jego progresję to odsuń się od maszyny, wtedy linka będzie musiała wykonać dłuższą drogę.

Dodaj komentarz