Przyciąganie siedząc z ręcznikiem

Przyciąganie siedząc z ręcznikiem, ma zastępować często wykonywane ćwiczenie na siłowni, a mianowicie ściąganie drążka wyciągu dolnego siedząc. Zawsze to jakieś rozwiązanie w sytuacji braku posiadania odpowiedniego sprzętu, czy dla ludzi którzy nie uczęszczają na siłownię.

Jednak osobiście poleciłbym je kobietom chcącym lekko podkreślić mięśnie grzbietu, niż mężczyznom. Ponieważ w żaden sposób, to ćwiczenie nie może być dobrą alternatywą ćwiczeń na wyciągu ze względu na brak ciężaru, co za tym idzie zbyt niską aktywację mięśni.

Do rozbudowania silnych i umięśnionych pleców potrzebujemy cięższych ćwiczeń, które o wiele mocniej aktywują mięśnie, co przy odpowiedniej diecie i regeneracji prowadzi do większych przyrostów.

  • Technika:
    1. Usiądź na podłodze
    2. Weź ręcznik bądź coś na jego podobieństwo
    3. Chwyć go po jednej i drugiej stronie
    4. Następnie zaczep o nogę i zacznij pracę ciągnąc ręcznik do siebie
    5. Natomiast nogą wypychaj w drugą stronę, tak aby stworzyć większy opór
    6. Pamiętaj o prawidłowym zakresie ruchu
    7. Trzymaj spięte łopatki
    8. Nie doprowadzaj do niekorzystnych odgięć kręgosłupa
    9. Staraj się jak najmocniej aktywować mięśnie grzbietu

Dodaj komentarz