Przysiad ze sztangą na karku

Wszystkim dobrze znany przysiad ze sztangą na karku, jest jednym z najbardziej istotnych ćwiczeń, które wykonasz na siłowni. Jego pomijanie bez poważnych przeciwskazań, nie jest dobrym pomysłem.

Ten ruch nosi miano króla ćwiczeń na dolne części ciała, ze względu silnej aktywacji mięśni nóg. W przypadku dużych ciężarów angażujesz również rdzeń i plecy, które potrzebne są do utrzymania prawidłowej pozycji w trakcie dźwigania.

W trakcie wykonywania siadów ze sztagą na plecach wzmacniasz czworogłowe uda, pośladki, ścięgna wokół kolan i bioder, stawy oraz więzadła. Ich regularne wykonywanie może zwiększyć produkcję testosteronu i hormonu wzrostu, w przypadku osoby z naturalnym podejściem.

  • Jak wykonać przysiad ze sztangą na karku?
    1. Przygotuj sztangę z ciężarem w stojaku na taką wysokość, aby swobodnie zdjąć ciężar.
    2. Ustaw plecy w neutralnej pozycji oraz zepnij brzuch, a następnie ściąg ciężar ze stojaka robiąc około dwa małe kroki w tył.
    3. Upewnij się, że Twoje plecy są proste i masz spięty brzuch oraz ściągnięte łopatki.
    4. Rozstaw nogi na szerokość barków, weź głęboki wdech i zacznij kucać.
    5. W trakcie wykonywania tego ruchu pilnuj, aby kolana nie uciekały do wewnątrz.
    6. Prowadź ciężar na piętach. Nie pozwól, aby Cię gibało do przodu.
    7. Prawidłowa głębokość jest wtedy, kiedy zejdziesz tyłkiem nieco poniżej kolan.
    8. Twoje kolana mogą wychodzić poza linię palców.
    9. W czasie kucania patrz na około 2 metry przed siebie i pilnuj, aby plecy oraz brzuch trzymały optymalną pozycję.
    10. Kontroluj cały ruch i nie lekceważ prawidłowej techniki kosztem ciężaru

Dodaj komentarz