Rowerek w powietrzu

Rowerek w powietrzu jest naprawdę dobrym ćwiczeniem na brzuch. Możesz je wykonać wszędzie, nie potrzebujesz do tego żadnego sprzętu.

Wykonując je nie tylko ćwiczysz mięśnie zewnętrzne brzucha, ale także te głębokie. Jeżeli chcesz zbudować tak zwany sześciopak, warto wykonywać to ćwiczenie regularnie.

Nie jest trudne, ale mimo wszystko wymaga niewielkiej znajomości techniki. Warto podkreślić, że w niewielkim stopniu angażuje również uda, co pozwoli nieco je wzmocnić.

Jako, że rowerek w powietrzu aktywuje mięśnie głębokie brzucha, poprawiasz ogólną stabilizacje sylwetki, równowagę, postawę ciała.

  • Jak wykonać rowerek w powietrzu?
    1. Połóż się na prostej i twardej nawierzchni
    2. Ugnij nogi w kolanach
    3. Trzymaj dolną część pleców przyciśniętą do ziemi, szczególnie odcinek lędźwiowy, który lubi się odginać.
    4. Weź ręce za głowę i nie ściągaj ich do siebie.
    5. Zepnij mięśnie brzucha.
    6. Unieś kolana do kąta 90 stopni.
    7. Zegnij nogę tak, aby tworzyła coś na zasadzie schodka.
    8. Zrób wydech i ciągnij jedno kolano w kierunku głowy, a drugą nogę prostuj, tak aby wciąż nie dotykała ziemi.
    9. Ściągaj tułów do kolana, które zbliżasz w kierunku głowy i powtarzaj ten ruch naprzemiennie.

Dodaj komentarz