Ściąganie łopatek w leżeniu

Ściąganie łopatek leżąc jest dobrym ćwiczeniem na korygowanie wad postawy. Prawidłowa postawa, czyli retrakcja łopatki i lekko wciągnięty brzuch sprawia, że sylwetka się wydłuża. Z kolei niewłaściwa może wywoływać uczucie bólu.

To ćwiczenie jest łatwe, nie wymaga specjalistycznego sprzętu, można je z powodzeniem wykonywać w domu. Nie wymaga dużego nakładu siły, a więc można zrobić wiele powtórzeń.

Sprawdzi się u osób, które prowadzą siedzący tryb życia, ale nie zawsze pamiętają o właściwej postawie podczas siedzenia. Dlatego jego wykonywanie może przyczynić się do kształtowania dobrych nawyków w życiu codziennym. Ćwiczenie angażuje mięsień czworoboczny oraz naramienny.

  • Technika:
    1. Połóż się na brzuchu, głowę możesz oprzeć na zwiniętym ręczniku lub po prostu na macie.
    2. Ręce ułóż prosto, wzdłuż tułowia, dłońmi do góry.
    3. Weź wdech.
    4. Złącz łopatki i unieś ramiona najwyżej jak dasz radę.
    5. Zatrzymaj się chwilę w tej pozycji (około dwie sekundy).
    6. Opuść ramiona wypuszczając jednocześnie powietrze i powróć do pozycji wyjściowej.
  • Pamiętaj:
    1. łokcie powinny być cały czas wyprostowane, pilnuj tego, aby ich nie zginać podczas ruchu;
    2. w czasie pracy łopatkami i podnoszenia ramion nie można jednocześnie podnosić klatki piersiowej i głowy – te części ciała powinny cały czas przylegać do podłoża (maty);
    3. nie spiesz się podczas wykonywania tego ćwiczenia, zaleca się raczej wolne tempo, po około dwie sekundy na każdy ruch (podniesienie, zatrzymanie, opuszczenie).

Dodaj komentarz