Scyzoryk na piłce gimnastycznej

Scyzoryk na piłce gimnastycznej jest ćwiczeniem stabilizującym, przez co wykonywanie go poprawia świadomość ciała, w tym koordynację ruchową. Ćwiczenie wymaga od nas umiejętności utrzymania równowagi, a więc pośrednio ją poprawia (jeśli dotychczas mieliśmy z nią trudności). Nie zrażaj się więc, jeśli początkowe próby przyciągania kolan do klatki będą nieudane, z czasem na pewno będzie Ci łatwiej opanować ten ruch.

Wykonując scyzoryk na piłce angażujemy w głównej mierze mięśnie brzuchaskośny i prosty, a także grupę mięśni stabilizujących.

Jest to dobre ćwiczenie na wzmocnienie mięśni głębokich brzucha i stabilizację tułowia, co z kolei pozytywnie wpływa na prawidłowe ustawienie kręgosłupa i wsparcie dla niego w czasie codziennych czynności np. siedzenia czy chodzenia. Silny korpus na pewno korzystnie wpłynie także na zniwelowanie bólu kręgosłupa, jeśli takowy występuje.

  • Technika:
    1. Wykonaj podpór przodem, a następnie oprzyj nogi na piłce gimnastycznej.
    2. Weź wdech.
    3. Wydychając powietrze ugnij kolana i kieruj je w stronę klatki piersiowej jednocześnie unosząc biodra do góry.
    4. Zatrzymaj się na chwilkę w momencie, gdy dotkniesz udami brzucha.
    5. Robiąc kolejny wdech i prostując nogi powróć powoli do pozycji startowej.
    6. Wykonaj zaplanowaną ilość powtórzeń.
  • Pamiętaj:
    1. W momencie, gdy przyjmiesz pozycję startową Twój tułów i nogi powinny utworzyć linię prostą. Musisz pilnować, aby Twoje biodra nie opadły poniżej linii ciała.
    2. Skoncentruj się i kontroluj ruch.
    3. Nie wykonuj tego ćwiczenia zbyt szybko, poprawna technika jego wykonania zakłada powolne tempo.
    4. Utrzymuj napięte mięśnie brzucha.

Dodaj komentarz