Skłony boczne stojąc z hantlem

Skłony boczne stojąc z hantlem to ćwiczenie, które świetnie sprawdzi się, gdy chcemy się pozbyć tak zwanych „boczków”. Nie jest trudne, ani skomplikowane, a może przyjść nam z pomocą w walce z niechcianymi fałdami tłuszczu, na które wbrew pozorom nie zwracają uwagi jedynie kobiet, ale i mężczyźni. W końcu tłuszcz potrafi odkładać się nam wszystkim.

Ćwiczenie to angażuje w głównej mierze mięśnie skośne brzucha (wewnętrzne i zewnętrzne).

Skłony boczne z hantlami to ćwiczenie dosyć popularne, niewymagające specjalistycznego sprzętu i dające możliwość ćwiczenia tak naprawdę w dowolnym miejscu i o dowolnym czasie. Jednak bardzo często jest wykonywane źle. Poniżej znajdziesz poprawną technikę jego wykonania oraz kilka przydatnych wskazówek.

  • Technika:
    1. Chwyć jedną ręką hantle nachwytem i stań prosto rozstawiając stopy mniej więcej na szerokość barków. Dłoń drugiej ręki umieść na głowie w okolicy skroni.
    2. Weź wdech.
    3. Zginając się w pasie wykonaj skłon w bok – w kierunku ręki, która nie jest obciążona.
    4. Zrób wydech w momencie, gdy poczujesz, że mięśnie skośne brzucha są maksymalnie spięte. Zatrzymaj na chwilkę ruch.
    5. Kolejny raz nabierz powietrza i powróć do pozycji startowej, przy czym na końcu ruchu przechyl się trochę w stronę ręki z hantlem (przekraczając tym samym linię środkową ciała).
    6. Po kilku powtórzeniach zmień rękę.
    7. Wykonaj zaplanowaną liczbę powtórzeń.
  • Pamiętaj:
    1. Utrzymuj naturalną krzywiznę kręgosłupa, nie garb się, ściągnij do tyłu łopatki.
    2. Patrz przed siebie z głową ustawioną w przedłużeniu kręgosłupa.
    3. Możesz poruszać się jedynie na boki, unikaj wszelkich ruchów do przodu lub do tyłu.
    4. Nie trzymaj hantli obiema rękami jednocześnie, ponieważ zapewniasz przeciwwagę, a może pracować jeden mięsień skośny jednocześnie (po stronie bez obciążenia).
    5. Jeśli korzystasz z lekkiego obciążenia, bo tylko takie masz pod ręką, wykonaj więcej powtórzeń. Z kolei, jeśli sięgasz po cięższe hantle możesz zrobić ich mniej.
    6. Dobierz odpowiedni ciężar, tak by nie sprawiał on, że się napinasz.
    7. Nie spiesz się, rób je w sposób powolny i kontrolowany.

Dodaj komentarz