Skręty tułowia na piłce gimnastycznej

Skręty tułowia na piłce gimnastycznej to proste ćwiczenie skoncentrowane na brzuchu, plecach i biodrach. Nie przynosi spektakularnych efektów, jednak jest polecane osobom początkującym, jako np. motywacja do dalszego działania.

Nie wymaga specjalistycznego sprzętu, ani wizyty na siłowni. Wystarczy piłka gimnastyczna, mata i trochę przestrzeni. To ćwiczenie możesz wykonywać w domu, w formie relaksu przy muzyce lub na świeżym powietrzu.

Mimo tego, że ćwiczenia na piłce są łatwe to wymagają pilnowania balansu i właściwej postawy. Są to małe kroki do budowania w jakimś stopniu dyscypliny treningowej i dobrych nawyków na przyszłość. Dodatkowo po piłkę powinny sięgać osoby, które skarżą się na bóle pleców lub doznały jakiejś kontuzji, ponieważ jest ona dobrym stabilizatorem.

  • Technika:
    1. Połóż się na podłodze, na plecach. Wyprostowane ręce ułóż po bokach ciała (tworząc coś na wzór litery T).
    2. Zegnij nogi w kolanach (pod kontem 90 stopni) i oprzyj podudzia na piłce.
    3. Robiąc wdech wykonaj skręt tułowia na prawą stronę (piłka powinna poruszać się razem z nogami).
    4. Zatrzymaj ruch na ułamek sekundy.
    5. Robiąc wydech wykonaj skręt tułowia na lewą stronę.
    6. Znowu zatrzymaj na chwilkę ruch.
    7. Wykonaj zaplanowaną liczbę powtórzeń (przetaczając piłkę raz na jedną raz na drugą stronę).
  • Pamiętaj:
    1. Dopasuj odpowiedni rozmiar piłki, tak, aby leżąc na podłodze mieć nogi zgięte pod kontem prostym bez konieczności odrywania bioder od podłoża.
    2. Poruszaj jedynie tułowiem i nogami. Twoja głowa i ręce nie powinny zmieniać pozycji.
    3. Skoncentruj się na ruchu w bok, aby nie stracić równowagi i nie stoczyć się z piłki.
    4. Wzrok miej utkwiony cały czas przed siebie, do góry.

Dodaj komentarz