Spięcia brzucha z hantlem

Spięcia brzucha z hantlem to dobre ćwiczenie na budowanie mięśni brzucha. Wydaje się proste i poniekąd takie jest, jednak może być powodem kontuzji. Głównie poprzez nieumiejętne wykonywanie go lub stosowanie zbyt dużego ciężaru. Dlatego polecane jest dla osób średniozaawansowanych.

Niewątpliwie jego zaletą jest to, że nie wymaga specjalistycznego sprzętu, a więc taki rodzaj brzuszków z obciążeniem można wykonywać nie tylko w dowolnym miejscu, ale i o dowolnej porze.

Spięcia brzucha z hantlem angażują w głównej mierze (jak sugeruje sama nazwa) mięśnie brzucha – mięsień prosty brzucha i mięsień skośny zewnętrzny brzucha.

  • Technika:
    1. Połóż się na plecach ze ściągniętymi i opartymi na podłodze łopatkami.
    2. Zegnij kolana zbliżając ustawienie stóp nieco bliżej pośladków.
    3. Unieś hantel nad klatkę piersiową obiema rękami.
    4. Weź wdech.
    5. Podnosząc ramiona do góry unieś ciężar najwyżej jak to możliwe.
    6. Zatrzymaj na chwilę ruch napinając mięśnie brzucha.
    7. Wydychając powietrze powróć do pozycji wyjściowej.
    8. Wykonaj zaplanowaną liczbę powtórzeń.
  • Pamiętaj:
    1. O prawidłowym oddechu.
    2. O prawidłowej postawie – leżąc ściągaj łopatki do tyłu, stopy oprzyj stabilnie na podłożu (nie odrywaj ich w czasie ruchu). Głowa powinna być ustawiona, jako przedłużenie kręgosłupa, nie wysuwaj jej do przodu i patrz przed siebie.
    3. O dobraniu odpowiedniego ciężaru. Zbyt duży ciężar nie tylko utrudni Ci wykonanie ćwiczenia, ale też może być obciążeniem dla pleców i kręgosłupa. Dlatego zacznij od mniejszego ciężaru i ewentualnie go zwiększaj.
    4. Jeśli czujesz ból w szyi spróbuj lekko schować podbródek.

Dodaj komentarz