Spięcia skośne brzucha na piłce

Spięcia skośne brzucha na piłce są ćwiczeniem, jak sama nazwa wskazuje, na wzmocnienie mięśni skośnych brzucha. Dodatkowo zwiększają siłę i stabilność tułowia, a także uczą w pewnym stopniu utrzymania równowagi.

Nie są trudne, czy skomplikowane, dlatego z powodzeniem mogą je wykonywać osoby początkujące. Ich zaletą jest również fakt, że do ich wykonania potrzebna jest jedynie piłka gimnastyczna i trochę miejsca.

Łatwość wykonania tego ćwiczenia przekłada się jednak niestety na to, że nie jest ono specjalnie efektywne. Warto z czasem sięgnąć po coś bardziej wymagającego.

  • Technika:
    1. Połóż się bokiem na piłce gimnastycznej (oprzyj na niej biodro).
    2. Stopy połóż stabilnie bokiem na podłożu.
    3. Połóż obie, zgięte ręce po bokach głowy (dotykaj jej palcami, mniej więcej na wysokości uszu).
    4. Weź wdech.
    5. Napinając mięśnie brzucha unieś tułów do góry (najwyżej jak to możliwe uwzględniając możliwość wysunięcia się piłki).
    6. Następnie wydychając powietrze powoli powróć do pozycji startowej.
    7. Wykonaj planowaną ilość powtórzeń zmieniając stronę (nie po każdym powtórzeniu, jeśli zaplanowane są dwie serie to jedna seria na prawym boku, druga na lewym, jeśli więcej to analogicznie podziel po połowie).
  • Pamiętaj:
    1. Pracuj tułowiem, a nie rękami. Nie możesz ciągnąć nimi głowy tudzież szyi do góry.
    2. Nie zaokrąglaj kręgosłupa, zachowaj jego naturalną krzywiznę.
    3. W czasie ruchu staraj się poruszać jedynie do góry i do dołu. Unikaj dodawania ruchów w przód i tył.
    4. Oddychaj w odpowiednich momentach, skup się na wykonywanym ruchu i mięśniach, które pracują.
    5. Jeśli jesteś osobą początkującą i obawiasz się, że piłka Ci się wyśliźnie możesz wykonać spięcia blisko ściany – tak, aby można było zaprzeć się o nią stopami.

Dodaj komentarz