Stepper (jakie daje efekty)

Stepper to bardzo proste i niewielkie urządzenie, które w krótkim czasie potrafi dać naprawdę zadowalające efekty. Oprócz tego, że jest mały pozwala nam ćwiczyć nawet wtedy, gdy jest brzydka pogoda, która z pewnością nie zachęca do wyjścia na zewnątrz.

Można na nim wykonać trening kardio. Co oznacza, że intensywność ćwiczeń nie będzie, co prawda wysoka, ale dzięki temu możemy wykonywać je dłużej. Jest to forma gimnastyki wytrzymałościowej, która przyniesie najlepsze efekty, gdy będziemy chcieli zrzucić kilka zbędnych kilogramów.

Jest kilka rodzajów stepperów. Prosty (można powiedzieć, że to wersja podstawowa taka, która sprawdzi się nawet w małych mieszkaniach) wyposażony jest w podstawę i dwa pedały. Ćwiczenie na tym urządzeniu przypomina wchodzenie po schodach.

  • Jakie efekty możemy uzyskać korzystając z tego urządzenia?
    1. Redukcja tkanki tłuszczowej. Stepper angażuje mięśnie nóg, pośladków i brzucha. To w tych miejscach najczęściej „zauważamy” odkładanie się tkanki tłuszczowej.
    2. Zwiększony metabolizm. Serce potrzebuje większej ilość energii, aby mogło dotlenić mięśnie.
    3. Szczupła i jędrna sylwetka. Wiele kobiet chce mieć smukłe i wyrzeźbione ciało, niektóre jednak boją się, że gdy będą ćwiczyły na siłowni pojawią się u nich zbyt duże mięśnie. Urządzenie to łączy widoczne efekty odchudzające z brakiem wyraźnego przyrostu masy mięśniowej. Dzięki niemu możliwe jest wyrzeźbienie nóg, pośladków, brzucha oraz wysmuklenie talii. Przy okazji możemy sprawić, że ewentualny cellulit staje się mniej widoczny.
    4. Zwiększona wydolności organizmu, jest to możliwe dzięki temu, że w czasie treningu sprawniej funkcjonuje nasz układ krążenia.
    5. Poprawa samopoczucia i humoru. W czasie ćwiczeń kardio uwalniane są endorfiny, czyli hormony szczęścia.
    6. Dotlenienie organizmu. Dobrze dotleniony człowiek ma więcej energii, chęci do działania i lepsze samopoczucie.
  • Pamiętaj.
    1. Przed przystąpieniem do treningu na stepperze wystarczy wykonać kilka ćwiczeń rozciągających w celu przygotowania mięśni, zbędna jest długa rozgrzewka.
    2. Warto też zadbać o to, żeby pomieszczenie, w którym będziemy z niego korzystać było przewietrzone, a temperatura w nim nie była zbyt wysoka.
    3. Aby uzyskać i utrzymać piękną sylwetkę należy wykonywać treningi regularnie, minimum 3 razy po około 20 minut (na początku długość treningu będzie zależała od kondycji osoby ćwiczącej).
    4. Najlepsze efekty dają intensywne ruchy wykonywane w szybkim tempie.
    5. W czasie ćwiczenia nie można zapominać o miarowym oddechu i prawidłowej, wyprostowanej postawie.
    6. Należy pamiętać o ściągnięciu łopatek do tyłu i napięciu mięśni brzucha. Nogi powinny być cały czas lekko ugięte.
    7. W celu uzyskania szybszych i bardziej widocznych efektów zaleca się jednocześnie stosowanie zdrowej oraz zbilansowanej diety.

Dodaj komentarz