Unoszenie ramienia w bok na wyciągu dolnym

Unoszenie ramienia w bok przy użyciu linki wyciągu dolnego pomaga rozbudować i nadać odpowiedni kształt barkom. Najważniejszymi mięśniami, które niejako tworzą barki, są mięśnie naramienne. Ich budowa pokrywa staw ramienny ze wszystkich stron.

Aktony, z których są zbudowane odpowiadają za szereg ruchów, które są wykonywane w obrębie stawów ramiennych. Oznacza to, że biorą udział w odwracaniu i nawracaniu ramienia, przywodzeniu oraz odwodzeniu, a także zginaniu ramienia przód-tył.

Przy tym ćwiczeniu główny nacisk pada na środkową część wielopierzastą (ich budowa przypomina kształtem pióro) mięśnia naramiennego, stąd warto zmieniać zakres ruchu. Pozwoli to na pracę wszystkich pasm tego mięśnia.

  • Jak wykonać unoszenie ramienia na wyciągu w bok?
    1. Trzymając w ręce uchwyt przyjmij pozycję bokiem do wyciągu.
    2. Kręgosłup utrzymaj w naturalnej krzywiźnie.
    3. Stań w rozkroku, stopy na szerokość ramion.
    4. Napnij mięśnie brzucha, złącz łopatki i ściągnij je do dołu. Głowa powinna być przedłużeniem pleców.
    5. Pamiętając o utrzymaniu pozycji początkowej, z wyprostowaną ręką w łokciu, unieś rękę w bok na wysokość barków. Ćwiczenie rozpocznij robiąc wdech.
    6. Zatrzymaj na chwilę ruch, a następnie robiąc wydech i kontrolując ciało wróć do pozycji wyjściowej.
  • Najczęściej popełniane błędy:
    1. Zbyt szybko wykonywane ćwiczenie lub zbyt duże obciążenie
    2. Chwianie się ciała.
    3. Wstrzymywanie oddechu.
    4. Brak koncentracji.

Dodaj komentarz