Unoszenie sztangi z wyprostowanymi ramionami

Unoszenie sztangi z wyprostowanymi ramionami jest ćwiczeniem na przednie mięśnie naramienne. Niewiele jest ćwiczeń, w wypadku których sztanga jest skuteczniejsza niż hantle. Jednak w tym wypadku użycie sztangi pozwala na obciążenie mięśni w większym stopniu. W efekcie mięśnie muszą wykonać większą pracę, a to przynosi lepsze efekty w przyszłości.

Praca nad zwiększeniem siły mięśni naramiennych przyda się także w innych ćwiczeniach, na przykład pchających. Nie jest to trudne ćwiczenie. Może być wykonywane nawet przez osoby początkujące, ważne żeby zaczęły od mniejszych ciężarów. Jeśli nie jesteśmy pewni swojej techniki zawsze możemy skorzystać z pomocy doświadczonego trenera.

To ćwiczenie angażuje głównie mięsień piersiowy większy (część obojczykową), naramienny (część przednią), a także podgrzebieniowy. Pomocniczo pracuje mięsień czworoboczny, zębaty przedni, a także głowa krótka dwugłowego ramienia.

  • Jak wykonać unoszenie sztangi z wyprostowanymi ramionami?
    1. Weź sztangę.
    2. Stań w lekkim rozkroku trzymając sztangę na wysokości ud.
    3. Wyprostuj plecy, napnij brzuch.
    4. Weź wdech i unieś sztangę na wysokość oczu napinając mięśnie ramion.
    5. Opuść ramiona do pozycji wyjściowej wykonując jednocześnie wydech.
    6. Podczas wykonywania tego ćwiczenia pamiętaj o tym, aby nie odchylać się do tyłu w czasie podnoszenia ramion.
    7. Kontroluj szybkość ruchu.
    8. Nie wykonuj tego ruchu szybko, z rozpędu.
    9. Opuszczając sztangę do pozycji wyjściowej zrób to nieco wolniej.
    10. Pamiętaj o właściwym oddechu.
    11. Skoncentruj się, wzrok miej utkwiony przed siebie.

Dodaj komentarz