Wiosłowanie sztangą podchwytem leżąc na ławce

Wiosłowanie sztangą podchwytem leżąc na ławce jest ćwiczeniem ukierunkowanym na mięśnie pleców. Jak widać w trakcie wykonywania tego ruchu pracują największe części muskulatury grzbietu, czyli czworoboczny i najszerszy.

Do tego rodzaju „wariacji” została również użyta ławka skośna, co sprawia, że ćwiczenie staje się mocniej izolowane pod pracujące mięśnie. Co z jednej strony jest zaletą, ale może być również wadą.

Wszystko zależy od tego w jaki sposób planujesz swój trening siłowy, oraz na jakim etapie jesteś z rozwojem sylwetki. Osobiście nie polecałbym tego ćwiczenia osobom początkującym na siłowni.

  • Jak wykonać?
    1. Przygotuj ławeczkę z ustawionym skosem górnym około 45°.
    2. Zaraz pod nią przygotuj sztangę z prawidłowo dobranym obciążeniem, takim aby utrzymać technikę wykonywania ruchu.
    3. Złap sztangę podchwytem, weź mocny wdech i ustaw łopatki w prawidłowej pozycji ściągając je do siebie, a następnie lekko w dół.
    4. Zacznij pracować z ciężarem w pełnym zakresie
    5. Wypychaj powietrze, kiedy opuszczasz ciężar
    6. Zrób kilka serii, po kilkanaście powtórzeń.

Dodaj komentarz