Wyciskanie hantli leżąc na skosie ujemnym

Wyciskanie hantli leżąc na skosie ujemnym jest bardzo dobrym sposobem na rozbudowę mięśni klatki piersiowej oraz rąk. Może być wykonywane przez osoby początkujące, gdyż nie jest to specjalnie skomplikowane ćwiczenie, a dodatkowym wsparciem jest ławka.

Pamiętajmy jednak o tym, aby zaczynać od mniejszych ciężarów i po wypracowaniu dobrej techniki sukcesywnie je zwiększać.

To ćwiczenie pozwala bardziej zaangażować dolną część mięśnia piersiowego, oprócz niego pracuje także mięsień trójgłowy ramienia oraz mięsień naramienny przedni.

  • Technika wyciskania hantlami leżąc na skosie ujemnym:
    1. Ustaw ławkę pod skosem ujemnym.
    2. Chwyć hantle chwytem młotkowym (kciuki skierowane do siebie) i połóż się na ławce, na plecach, głową w dół. Ściągnij łopatki i włóż stopy pod podnóżki w celu stabilizacji ciała. Trzymaj ciężar zgiętymi w łokciach rękami po bokach klatki piersiowej (pionowo do podłoża).
    3. Weź wdech.
    4. Unieś hantle pionowo do góry, nad klatkę piersiową, do momentu wyprostowania rąk (unikaj przeprostu).
    5. Wykonując wydech opuść hantle do pozycji startowej.
  • Pamiętaj:
    1. Podczas końcowej fazy ruchu nie dopuść do przeprostu w łokciach (dzięki temu zadbasz o swoje stawy łokciowe).
    2. Opuszczanie hantli powinno odbywać się w dwukrotnie wolniejszym tempie niż podnoszenie.
    3. Skoncentruj się podczas wykonywania tego ćwiczeń. Staraj się poczuć angażowane mięśnie.
    4. W czasie wykonywania tego ruchu dopinaj mięsień piersiowy.
    5. Kontroluj oddech.
    6. Dopasuj odpowiednio ciężar, aby możliwy był pełen zakres ruchu i żeby był on płynny oraz równy. Jeśli korzystasz z dużych ciężarów zadbaj o pomoc kogoś, kto będzie Cię mógł asekurować.

Dodaj komentarz