Wyciskanie przed siebie siedząc na maszynie

Wyciskanie przed siebie siedząc na maszynie jest dobrym ćwiczeniem na rozbudowę i wzmocnienie mięśni klatki piersiowej. Jego technika nie jest zbyt trudna i skomplikowana. Do jego wykonania potrzebujesz tylko, albo aż maszyny do treningu klatki piersiowej. Niestety nie każdy jest jej posiadaczem, a więc nie jest to raczej ćwiczenie, które możesz wykonać w domu.

To ćwiczenie jest ukierunkowane głównie na mięśnie klatki piersiowej. W mniejszym jednak stopniu pracują także: najszerszy grzbietu, naramienny, trójgłowy ramienia oraz mięśnie zębate. Nauka prawidłowej techniki w ogóle nie jest trudna. Wystarczy postępować zgodnie z poniższymi instrukcjami.

  • Jak wykonać wyciskanie przed siebie siedząc na maszynie?
    1. Usiądź na maszynie. Umieść stopy na platformie. Oprzyj się całą powierzchnią pleców, ściągnij łopatki do tyłu.
    2. Złap nachwytem uchwyty maszyny mocno zgiętymi rękami.
    3. Nabierz powietrze.
    4. Robiąc powolny wydech prostuj ręce wypychając tym samym ciężar.
    5. Robiąc powolny wdech wróć do pozycji startowej.
    6. Zrób zaplanowaną liczbę powtórzeń.
  • Pamiętaj
    1. Nie możesz doprowadzać do przeprostów w łokciach w momencie wyciskania.
    2. Zwracaj uwagę na prawidłowy oddech.
    3. Pilnuj, aby prze cały czas trwania ruchu plecy przylegały całą powierzchnią do oparcia.
    4. Jeśli masz możliwość ustaw odpowiednio wysokość ławki, ponieważ siedząc zbyt wysoko utrudniamy sobie poprawne wykonanie ruchu, z kolei zbyt nisko ustawione siedzisko przenosi część bodźców w czasie ćwiczenia z mięśni klatki piersiowej na mięśnie naramienne.
    5. Nie doprowadzaj do tego, aby ciężar się odbijał, ponieważ ma to negatywny wpływ na mięśnie, które są ćwiczone.

Dodaj komentarz