Wykroki z hantlami

Wykroki z hantlami to w pewnym stopniu ulepszenie klasycznej wersji tego ćwiczenia, wzbogacone o dodatkowe obciążenie i jednocześnie dające większe korzyści. Ćwiczenie to angażuje nie tylko mięśnie pośladków, ale również czworogłowe ud, pośladkowe większe i mięśnie kulszowo-goleniowe, łydek oraz w mniejszym stopniu brzucha. Dzięki zaangażowaniu tak wielu grup mięśniowych nóg, jest to jedno z lepszych ćwiczeń wielostawowych.

Zachowując regularność wykonywania nie tylko wzmacniamy nogi, ale również trenujemy utrzymanie równowagi i tym samym pracujemy nad prawidłową postawą ciała. Dodatkowe zalety docenią szczególnie kobiety, które chcą ujędrnić, podnieść i zaokrąglić pośladki, wyszczuplić uda i pozbyć się cellulitu – obciążenie natęży wysiłek i przyniesie szybsze efekty.

  • Jak wykonać wykroki z hantlami?
    1. Stań w pozycji pionowej, ze stopami ustawionymi na szerokość barków.
    2. Chwyć hantle chwytem neutralnym (wnętrza dłoni skierowane ku sobie).
    3. Prosta postawa, łopatki ściągnięte, głowa jako przedłużenie kręgosłupa, wzrok skierowany przed siebie.
    4. Obniżając ciało zrób duży krok jedną nogą do przodu, drugą skieruj kolanem do podłoża. Ważne, aby kolano nogi robiącej krok nie wybiegało poza linię palców u stopy, powinno się ono znaleźć mniej więcej na wysokości stawu skokowego.
    5. Im niżej uda nam się zejść, tym ćwiczenie przyniesie większe efekty.
    6. Odpychając się na przedniej nodze wróć do pozycji wyjściowej.
    7. Zmień nogę wykonując analogiczny ruch.
    8. Pamiętaj o głębokich wdechach i wydechach.
  • Błędy popełniane w ćwiczeniu:
    1. Brak stabilizacji ciała – robienie garba.
    2. Kierowanie kolan do środka – może to narazić staw kolanowy na kontuzję.
    3. Odklejanie pięt od podłoża.
    4. Zbyt szybkie wykonywanie ćwiczenia.
    5. Zbyt duży ciężar hantli ograniczający swobodę ruchów.

Dodaj komentarz