Wykroki z wykopem

Wykroki z wykopem są ćwiczeniem stosunkowo prostym, jednak wymagającym od nas umiejętności utrzymania równowagi. Do jego wykonania nie potrzebujemy żadnego sprzętu, więc możemy je ćwiczyć nawet w domu (potrzeba nam jedynie trochę wolnej przestrzeni).

To ćwiczenie jest dobre na wyrzeźbienie nóg i ujędrnienie pośladków. Angażują głównie mięśnie czworogłowe ud, pośladków oraz zginacze bioder. Pomocniczo pracują ścięgna podkolanowe, brzuch i łydki. Dodatkowo możemy wzmocnić swoją równowagę oraz stabilność.

  • Jak robić wykroki z wykopem?
    1. Stań prosto w lekkim rozkroku (ustaw stopy na szerokość bioder).
    2. Ściągnij łopatki do tyłu, weź wdech.
    3. Zrób duży krok prawą nogą do tyłu jednocześnie uginając kolana i opuszczając ciało w kierunku podłoża.
    4. Obniż się do momentu, aż kolano prawej nogi będzie znajdowało się niewiele ponad podłogą.
    5. Wyprostuj lewą nogę, prawą natomiast wykonaj wykop do przodu (najwyżej jak potrafisz) i jednocześnie wypuść nabrane powietrze.
    6. Wróć do pozycji startowej.
    7. Ruchy możesz wykonywać naprzemiennie raz jedną nogą, raz drugą lub wykonać pewną serię powtórzeń na jednej nodze i wtedy zmienić na drugą.
  • O czym należy pamiętać?
    1. W czasie ruchu obie nogi powinny być zgięte w kolanach pod kontem 90 stopni. Kolano znajdujące się z przodu nie powinno być wysunięte poza linię palców u stóp.
    2. Kiedy wykonasz już kopnięcie nogą spróbuj zatrzymać ją na krótką chwilę w powietrzu zanim powrócisz do pozycji wyjściowej.
    3. Ręce możesz trzymać ugięte w łokciach po bokach ciała lub złączone przed sobą na wysokości mniej więcej klatki piersiowej. Nie ma to większego znaczenia, wszystko zależy od Ciebie i Twojej umiejętności utrzymania równowagi.

Dodaj komentarz