Wznosy ramion na ławce skośnej

Wznosy ramion na ławce skośnej są stosunkowo popularnym ćwiczeniem, które często można zaobserwować na siłowni i salach fitness. Korzystają z nich osoby, które chcą zwiększyć swoją mobilność w obrębie klatki piersiowej i obręczy barkowej.

Mimo tego, że jest to wartościowe ćwiczenie nie powinno się go traktować, jako głównej części treningu, a bardziej, jako jego dodatek. Podczas wykonywania tego ćwiczenia angażujemy głównie mięśnie naramienne, piersiowe (mniejsze, większe) oraz mięśnie czworoboczne.

Do korzyści, jakie mogą płynąć z tego ćwiczenia należą m. in.: rozbudowa mięśni klatki piersiowej i ramion, rozciągnięcie klatki piersiowej, zwiększenie mobilności stawu ramiennego (co jest przydatne w ćwiczeniach, które wykorzystują taką lub podobną pozycję). Dodatkowo pomagają zapobiegać przykurczom klatki piersiowej, dzięki temu można zapobiegać występowaniu wad postawy lub je korygować.

  • Jak wykonać wznosy ramion na ławce skośnej?
    1. Weź hantelki w ręce (nadchwytem).
    2. Połóż się na brzuchu, na ławce skośnej.
    3. Opuść ręce w dół, dłonie skieruj do siebie.
    4. Oprzyj stopy stabilnie na podłodze.
    5. Zegnij lekko łokcie.
    6. Weź wdech.
    7. Podnoś hantelki do góry, do momentu aż znajdą się na linii prostej z ramionami.
    8. Ściągnij łopatki do tyłu i zatrzymaj się chwilę w tej pozycji.
    9. Wypuszczając powietrze opuść ręce i wróć do pozycji startowej.
  • Pamiętaj!
    1. Podczas wykonywania tego ćwiczenia pamiętaj, aby klata piersiowa cały czas przylegała do ławki, nie odrywaj jej.
    2. Skoncentruj się też na tym, aby podczas ruchu poruszały się tylko ramiona, reszta ciała powinna pozostać jak najbardziej nieruchoma. Ustaw ławkę pod kontem 30 stopni.
    3. Uważaj żeby nie przesadzić z ciężarem. Zacznij od mniejszego obciążenia. Łatwo jest w tym ćwiczeniu nabawić się kontuzji i nadwyrężyć mięśnie naramienne.

Dodaj komentarz