7 sposobów na pobudzenie hormonu wzrostu

Hormon wzrostu (GH) pobudzić można naturalnie i nie naturalnie czyli wstrzykując lek, który można dostać na receptę. Lek podawany jest tylko w sytuacji niedoboru w celu poprawy zdrowia, jego nadmiar może przynieść wiele niechcianych skutków ubocznych. Dlatego skupimy się na naturalnych metodach.

Wydzielany jest przez przysadkę mózgową. W ciągu dnia jego poziom znacznie waha się. Co oznacza, że sporadyczne badania nie mogą nam wiele powiedzieć o tym, jaki jest u nas jego poziom. Wiadomo jednak, że zaczyna wzrastać w dzieciństwie, a w okresie dojrzewania produkujemy jego największe ilości i spada od wieku średniego.

Odgrywa ważną rolę w składzie ciała, budowaniu mięśni oraz ich siły, regeneracji i funkcjonowaniu metabolizmu. Czyli wszystko, co potrzebne sportowcom, a szczególnie trenującym siłowo lub skupiających się na budowaniu muskulatury.

Według badań podawanie GH z zewnątrz wiąże się z przyrostem beztłuszczowej masy mięśniowej. Jednak jego długotrwałe nadużywanie prowadzi do zwiększonej zachorowalności i śmiertelności.

  1. Zadbaj o niski poziom tkanki tłuszczowej. Poziom tkanki tłuszczowej jest ściśle powiązany z wytwarzanym hormonem wzrostu. Nie chodzi o samą podskórną tkankę tłuszczową, a głównie o tłuszcz z brzucha. Ten rodzaj tłuszczu jest niesamowicie niebezpieczny dla zdrowia i okazuje się, że ma również duży wpływ na poziom GH, obniżając jego produkcję. Jakie duże są te różnice? Otóż między szczupłą osobą o prawidłowej masie ciała a otyłą, może być nawet o połowę niższa produkcja dla osoby otyłej. W jednym z badań pozbycie się tkanki tłuszczowej z brzucha, natychmiastowo pomogło osiągnąć wyższe wartości GH.
  2. Zastosuj przerywany post. Według badań, przerywany post miał dużo wspólnego z wytwarzanym hormonem wzrostu dla osoby otyłej. U szczupłych ludzi ta metoda będzie mało efektywna. Nie zaleca się stosowania przerywanego postu osobom z niską masą ciała. Jeżeli masz nadwagę, jak najbardziej przerywany post jest dla Ciebie dobry. W skrócie wyjaśnię, co to jest przerywany post. Jest to metoda polegająca na nie spożywaniu posiłków zawierających kalorie przez kilkanaście godzin. A następnie w ciągu reszty dnia, jedzenie takiej ilości posiłków, której potrzebujemy za cały dzień. Na przykład nie jesz 16 godzin, a 8 dostarczasz tyle kalorii ile potrzebujesz normalnie w ciągu dnia.
  3. Nie jedz dużo cukru. Wysokie spożycie cukru wiąże się ze skokiem insuliny, natomiast wysoki poziom insuliny może obniżać produkcję GH. Dodatkowo nadmiar cukru w diecie jest silnie powiązany z nadwagą i otyłością. Jak wyżej wspominałem nadwaga i otyłość są powodem spadku ilości wytwarzanego GH. Jeżeli na ogół dbasz o zdrowie i nie masz problemów z cukrem, ani z nadmierną ilością tkanki tłuszczowej, jedna słodka przekąska nie wprowadzi jakichś istotnych zmian. Jednak w sytuacji kiedy zaczniesz nadużywać cukrów, zdecydowanie prędzej czy później wpłynie to negatywnie na Twoje zdrowie, a także spowoduje spadek GH.
  4. Trenuj wystarczająco ciężko. Trening działa natychmiastowo, dla zwiększania jego wartości. Wysoka intensywność wysiłku silnie sprzyja produkowanemu GH. Do wysiłku z wysoką intensywnością możemy zaliczyć ćwiczenia siłowe, sprinty, interwały, trening obwodowy. Po prostu wszystkie aktywności, które wymagają od Ciebie maksymalnego wyczerpania w stosunkowo krótkim czasie. Zauważ również, że trening o wysokiej intensywności pomaga budować mięśnie i palić tłuszcz, a szczególnie tłuszcz z brzucha. Utrzymanie prawidłowej wagi będzie dodatkowym atutem.
  5. Wprowadź zdrową dietę. Prawdę mówiąc dieta ma wpływ na wszystko, począwszy od samopoczucia po zdrowie hormonalne. Następnie, to jak funkcjonujesz jest pośrednio związane z skokiem i spadkiem GH. Weźmy samopoczucie, przecież to od niego zależą Twoje chęci, Twoje treningi i cała energia, która Ci towarzyszy na codzień. Nie mając energii do działania, nie zrobisz tego samego co osoba, która jest pełna energii i chęci do robienia czegoś. Prowadząc zdrową dietę czujesz się lepiej, jesteś silniejszy, utrzymujesz prawidłową wagę i to powoduje, że produkujesz spore ilości GH.
  6. Wysypiaj się. Jak z badań wynika, głębokość snu czyli ogólna jakość snu, ma ogromny wpływ na jego produkcję. Odpowiedni sen, to między 7-8 godzin i powinien być również wystarczająco głęboki, nie przerywany. Wystarczy ochłodzić pomieszczenie w którym śpimy, wyciszyć wszelkie hałasy, nie pić dużo wody przed snem i mieć dobry materac. Jeżeli się nie wysypiasz, to wprowadzasz wiele niekorzystnych zmian w funkcjonowaniu Twojego ciała jak i umysłu. Te wszystkie zmiany wpływają na Twoje zdrowie negatywnie, co źle wpływa na poziom GH. Nie lekceważ snu w żadnym wypadku. To nie jest tak, że nadrobisz na weekendzie czy na przykład „Tobie 5h wystarczy, żeby się wyspać”. To nie prawda, nie jesteś inny i potrzebujesz zalecaną ilość snu, jak każdy.
  7. Spróbuj tych suplementów. Osobiście mam spory dystans do suplementów diety, 90% suplementów jest zbędna, to tylko strata pieniędzy. Możesz o wiele mądrzej zarządzać swoimi pieniędzmi, niż inwestować w te produkty. Ale pokażę Ci suplementy, które według badań mogą zwiększyć poziom hormonu wzrostu.
    1. Melatonina. Melatonina reguluje sen, ułatwia zasypianie i może poprawić jakość snu. Jak już wiemy, jakość snu jest ważna dla jego produkcji. Na tej zasadzie melatonina pośrednio, może pomóc go pobudzić. Chociaż istnieją badania, w których to badano bezpośredni wpływ melatoniny na poziom GH ale jeszcze nie zebrano wystarczająco informacji, aby to potwierdzić.
    2. Kreatyna. Ten suplement zdecydowanie można zaliczyć do tych 10% działających. Warto suplementować kreatynę, nie tylko ze względu na pobudzenie hormonu wzrostu ale również wielu innych korzyści. Kreatyna również może poprawić Twoją wydajność na treningu. Ma wpływ na wytrzymałość i siłę mięśni oraz ich budowę.
    3. Inne suplementy. Do suplementów, które wykazały niewielki skok GH należą beta-alanina, glutamina, ornityna i glicyna. Jednak są to niewielkie i tymczasowe przyrosty. Jeżeli naprawdę chcesz zainwestować w te suplementy, nic nie stoi na przeszkodzie, ale możesz nie otrzymać zauważalnych zmian.

Hormon wzrostu odgrywa kluczową rolę podczas budowania mięśni oraz ich siły. Nadmierna ilość tkanki tłuszczowej brzusznej drastycznie obniża jego produkcję. Przerywany post może przyczyniać się do zwiększenia produkcji GH, ale głównie u osób otyłych. Duże spożycie cukru za pośrednictwem skoków insuliny obniża poziom GH.

Intensywny trening jest kleszczowy dla produkcji GH. Zdrowa dieta oraz prawidłowy sen pomagają zwiększyć poziom GH. Przede wszystkim sen ma duży wpływ. Niektóre z suplementów diety mogą również pomóc pobudzić jego poziom, ale większość z nich nie działa wystarczająco skutecznie.

Photo of author
Autor
ADMINISTRATOR STRONY

Jestem autorem strony SportowaFaza.pl Od kilku lat prowadzę aktywny tryb życia, a jakiś czas temu narodziła się chęć stworzenia czegoś i powstała właśnie ta strona.Od tamtej pory poświęcam każdą wolną chwilę, aby krok po kroku osiągać nowe "szczyty" Artykuły, które tutaj znajdziesz bazują na badaniach naukowych i innych wiarygodnych źródłach informacji.Wpadając do mnie na stronę regularnie, możesz dowiedzieć się czegoś co będzie przydatne dla poprawy zdrowia, samopoczucia, wyglądu sylwetki.

Dodaj komentarz