3 wskazówki na polubienie aktywności fizycznej

Nie lubisz ruchu ale chcesz to zmienić i zastanawiasz się, jak polubić aktywność fizyczną? Pozwól, że Ci pomogę i być może, choć niewielka część tego wpisu będzie dla Ciebie przydatna.

Wzmożony wysiłek powiązany jest z wieloma korzyściami dla zdrowia. Jednak ludzie, którym ciężko się do niej przekonać, chcą ją polubić na potrzebę zmian w wyglądzie sylwetki. Zazwyczaj jest to cel w postaci redukcji wagi, ale zdarza się także, że ktoś chce być większy i silniejszy.

W obu przypadkach konieczny będzie regularny trening. Dla redukcji wagi wystarczy sam ruch, nie muszą to być ćwiczenia. Jednak warto wiedzieć, że odpowiednie ćwiczenia przyniosą lepsze rezultaty. Na podstawie własnych doświadczeń, ponieważ niegdyś sam nienawidziłem ruchu, postaram się Ciebie zmotywować.

  1. Zacznij od małych zmian. Na tę chwilę jesteś osobą, która nie lubi wysiłku i wykonuje go z niechęcią. Niezależnie od tego jaki rodzaj wysiłku wykonujesz zakładam, że robisz to z wielkim trudem. W pewnym momencie życia spotykało Cię coś, co spowodowało niekorzystne zmiany jej postrzeganiu. Może to być oglądanie seriali, gra na komputerze, coś co nie wywierało na Tobie wysiłku, a sprawiało przyjemność. Do czego dążę? Jako ludzie jesteśmy skłonni do nabierania nawyków, niektóre z nich możemy określić złymi, a inne dobrymi. Leń do wzmożonego wysiłku, że tak pozwolę sobie to nazwać, jest postrzegany jako zły nawyk. Nie mylić pojęcia aktywność fizyczna, z treningiem. Ponieważ są sytuacje, kiedy ktoś nie lubi trenować ale jest w ciągłym ruchu. Celuję do ludzi, którzy na ogół nie lubią wysiłku, bez względu na jego rodzaj. Tak samo jak nabieramy tych złych nawyków, w taki sam sposób możemy je zmienić na dobre. Najlepszą metodą jest wprowadzanie małych zmian, ale regularnie i ciągle zwiększając poziom zaangażowania. W taki sposób oswajasz psychikę z aktywnością fizyczną, której do tej pory nie było. Będąc przyzwyczajonym do unikania wysiłku, nie jesteś w stanie nagle go polubić. Natomiast z dnia na dzień wprowadzając małe zmiany, oswajasz się z wysiłkiem i po pewnym czasie staje się rutyną, bez której nie jesteś w stanie normalnie funkcjonować. Co mam na myśli mówiąc małe zmiany? Nie chodzi mi o trening, ale na przykład w pracy postaraj się zrobić więcej, mieć więcej ruchu. Od takich małych rzeczy warto zaczynać i regularnie zwiększać poziom trudności. Wzmożony wysiłek wprowadza wiele korzyści dla funkcjonowania mózgu. Dzięki niemu masz więcej energii do działania, co ułatwia wszystko w Twoim życiu, a przede wszystkim zwiększa poczucie własnej wartości.
  2. Znajdź odpowiednią formę wysiłku. Jak już osiągniesz początkowy etap „przyjaźni” z aktywnością fizyczną, to warto przejść na kolejny i dodać wysiłek w formie sportu. Istnieje wiele form uprawiania sportu, a każdy z nas jest różny. Nikt nie powiedział, że masz podążać za modą i robić to, co inni lubią. Zrozum pewien fakt, że znajdując ten rodzaj wysiłku, który polubisz, to osiągniesz sukcesywne zmiany o wiele szybciej, niż w przypadku robienia czegoś na siłę. Załóżmy, że zaczynasz od biegania i średnio Ci odpowiada. Spróbuj jeździć rowerem albo na rolkach, te rodzaje wysiłku wcale nie są gorsze od biegania. Jeżeli masz taką możliwość, to sprawdź się w grach zespołowych, tam jest rywalizacja, która nadaje wysiłkowi większy sens. Oczywiście tych różnych form wysiłku jest o wiele więcej i warto próbować, co nam lepiej wychodzi oraz sprawia większą przyjemność.
  3. Postaw sobie cel. Jak już znajdziesz coś dla siebie, to kolejnym krokiem jest postawienie sobie celu. Aktywność fizyczna sama w sobie jest zdrowa i polepsza nasze samopoczucie, co jest dużym atutem. Jednak dążąc do większych osiągów, warto stawiać sobie cele dla danego wysiłku. Na przykład, że w tym roku przebiegniesz maraton. Dążąc do tego, aby przebiec maraton Twoje treningi nabierają innej formy, ponieważ masz cel. Nie mając go robisz coś dla utrzymania tego, co udało Ci się zdobyć. Stawianie celów buduje silną psychikę i uświadamiasz sobie, że możesz mieć to, na co zapracujesz. Tym sposobem wzmacniasz pewność siebie, całą swoją osobowość i rzeczy, które jeszcze nie dawno były nieosiągalne stają się łatwą zdobyczą. Od czego zależy Twoje życie jeśli nie od tego, jak silną masz osobowość? Dążenie do celu Cię wzmacnia, ponieważ potykasz się, a następnie wstajesz silniejszą osobą. Tym sposobem polubisz aktywność fizyczną na tyle, że stanie się częścią Twojego życia.

Międzynarodowe wytyczne zalecają 150min intensywnego wysiłku tygodniowo. Te zalecenia są minimalnym czasem do tego, aby poprawić zdrowie i samopoczucie. Dłuższy kontakt może być zalecany w celu osiągania większych korzyści, ale nie koniecznie.

Photo of author
Autor
ADMINISTRATOR STRONY

Jestem autorem strony SportowaFaza.pl Od kilku lat prowadzę aktywny tryb życia, a jakiś czas temu narodziła się chęć stworzenia czegoś i powstała właśnie ta strona.Od tamtej pory poświęcam każdą wolną chwilę, aby krok po kroku osiągać nowe "szczyty" Artykuły, które tutaj znajdziesz bazują na badaniach naukowych i innych wiarygodnych źródłach informacji.Wpadając do mnie na stronę regularnie, możesz dowiedzieć się czegoś co będzie przydatne dla poprawy zdrowia, samopoczucia, wyglądu sylwetki.

Dodaj komentarz