7 ćwiczeń na poprawę skoku z miejsca w górę

Z jakiegoś powodu chcesz poprawić skok z miejsca w górę i nie wiesz jak do tego podejść? W tym artykule wszystko Ci wyjaśnię i użyję do tego badań naukowych, które posłużą jako źródło wiedzy. Jedno z nich potwierdza fakt, że najlepszym sposobem będzie połączenie treningu plyometrycznego z elektromiostymulacyjnym.

Ćwiczenia plyometryczne, to ciężki wysiłek w celu zwiększenia siły, wytrzymałości i szybkości. Tego rodzaju aktywność skierowana jest dla wytrenowanych sportowców.

Co nie znaczy, że nie mogą z nich korzystać osoby niewytrenowane. Mimo wszystko, trzeba mieć na uwadze fakt, iż tego rodzaju trening jest silnym obciążeniem stawów, ścięgien, więzadeł kończyn dolnych.

Natomiast elektromiostymulacja polega na sztucznej (elektrycznej) aktywacji mięśnia, w celu poprawy ich siły. Coraz częściej stosowana metoda u sportowców wyczynowych.

Poniższe ćwiczenia pomogą Ci skakać wyżej, co może przełożyć się na lepsze wyniki w takich aktywnościach jak koszykówka, siatkówka, czy lekkoatletyka. Jednak musisz pamiętać o kilku zasadach, które trzeba przestrzegać, aby skutecznie progresować. Pamiętaj również żeby eksperymentować i szukać wysiłku, który przynosi największe korzyści.

  • Podstawowe zasady sprzyjające progresji
    • Zwiększaj objętość treningową
    • Rozgrzewaj się przed wysiłkiem stopniowo zwiększając poziom trudności danego ćwiczenia
    • Dbaj o prawidłową technikę
    • Spinaj mięśnie brzucha
    • Prawidłowo oddychaj łapiąc powietrze przed wyskokiem i wypuszczając po wylądowaniu
    • Dbaj o nawodnienie i poziom glikogenu mięśniowego
  1. skok w dalOto jedno z podstawowych ćwiczeń, które może pomóc poprawić skok z miejsca. Ważne jest, aby z czasem próbować zwiększyć pokonaną odległość, którą możesz obliczyć za pomocą stóp. Początkowo należy skupić się na większej ilości powtórzeń, a dopiero po kilku treningach zacząć pomiary.
  2. skok z uniesionym kolanemNastępne ćwiczenie jest świetne, ale również trudne w wykonaniu. W przypadku osoby, która dopiero zaczyna swoją przygodę z wyskokiem pionowym należy je pominąć, ze względów bezpieczeństwa.
  3. skok z hantlamiDodanie ciężaru, to świetny pomysł na zwiększanie objętości treningowej. Duża ilość powtórzeń tego samego ruchu, nie zawsze przynosi oczekiwane efekty. Z pomocą przychodzi obciążenie, a w tym przypadku hantle. Pamiętaj, aby nie przesadzać z dodaniem ciężaru, który uniemożliwi Ci techniczne wykonanie danego ćwiczenia.
  4. Przysiad i wyskok z rękoma w górę, to z pozoru łatwa aktywność, ale to tylko pozory. Ponieważ w rzeczywistości powoduje duże zmęczenie, szczególnie jeśli mamy do czynienia z osobą niewytrenowaną. Ciągła próba osiągnięcia coraz większej wysokości przekłada się na pozytywne rezultaty. Możesz próbować dotknąć jakiegoś elementu, który znajduje się nad Tobą, po czym zwiększać wysokość jego ustawienia.
  5. skok na pudłoSkrzynia może być pomocnym elementem do poprawy wyniku. Do wykonania tego ćwiczenia możesz użyć również czegoś, na jej podobieństwo. Chcąc skutecznie progresować zwiększaj wysokość elementu, którego używasz.
  6. skok na pudło na jedną nogęPodobna sytuacja jak powyżej z tym, że tutaj lądujemy na jednej nodze. Jest to spore utrudnienie i może przełożyć się na poprawę utrzymania stabilności w kolanie. Należy jednak pamiętać o zachowaniu wyjątkowo dużej ostrożności.
  7. skok na pudło jedną nogąW przypadku tego ćwiczenia wykonujemy coś na podobieństwo powyższego ruchu. Jednak tutaj wybijamy się z jednej nogi, co może być dużym utrudnieniem dostania się na podest i tym samym zwiększyć aktywność pracujących mięśni.

W jaki sposób ma pomóc elektromiostymulacja? Tego rodzaju aktywacja mięśni jest uzupełnieniem aktywności dobrowolnej, czyli tradycyjnego uszkodzenia mięśni poprzez wysiłek. Elektromiostymulacja nie buduje mięśni, ale może być skuteczna w zwiększaniu siły u wytrenowanych sportowców, którzy prowadzą również standardowy wysiłek.

Photo of author
Autor
ADMINISTRATOR STRONY

Jestem autorem strony SportowaFaza.pl Od kilku lat prowadzę aktywny tryb życia, a jakiś czas temu narodziła się chęć stworzenia czegoś i powstała właśnie ta strona.Od tamtej pory poświęcam każdą wolną chwilę, aby krok po kroku osiągać nowe "szczyty" Artykuły, które tutaj znajdziesz bazują na badaniach naukowych i innych wiarygodnych źródłach informacji.Wpadając do mnie na stronę regularnie, możesz dowiedzieć się czegoś co będzie przydatne dla poprawy zdrowia, samopoczucia, wyglądu sylwetki.

Dodaj komentarz