5 korzyści porannego treningu

Nie każdy może sobie pozwolić na poranny trening, ale jeśli masz taką możliwość to uwierz, że warto. Istnieje kilka udowodnionych korzyści, które daje ćwiczenie o wczesnej porze dnia.

Według badań trening rano i wieczorem ma swoje zalety. Nie można jednoznacznie stwierdzić, która pora dnia będzie lepsza. Kowalski może osiągać lepsze wyniki we wczesnej porze dnia, a Nowak wieczorem. Zależne jest to od wielu czynników i dlatego każdy z nas powinien mieć indywidualnie opracowany plan.

  1. Spalasz więcej tkanki tłuszczowej. Wysiłek wczesnym rankiem może przyczyniać się do większego utleniania tkanki tłuszczowej, co jest podstawą do spalania podskórnej warstwy tłuszczu. Bierze się to stąd, że po śnie nie zgromadziliśmy jeszcze wystarczającej ilości energii, dlatego organizm może chętniej sięgać po energię w postaci tkanki tłuszczowej. Największe efekty ma to jednak, kiedy ćwiczymy przed śniadaniem, a to może być niebezpieczne. Zależy głównie od rodzaju aktywności, intensywności wysiłku i czasu jego trwania. Zdecydowanie jest to bardziej korzystna opcja dla osób, które mają nadmiar tkanki tłuszczowej i zależy im tylko na jej zredukowaniu. Osobom, które chcą budować mięśnie, siłę i o prawidłowej masie ciała lub co gorsza niedowadze, polecam jednak dostarczyć odpowiedni posiłek przed ciężkim wysiłkiem.
  2. Masz więcej energii. Poranne ćwiczenia wytwarzają pozytywne endorfiny, zwiększają poziom hormonów szczęścia i tym samym zmniejszają poziom stresu. Zastanów się czy nie warto wstać wcześniej, aby dostarczyć sobie tej pozytywnej energii, nastroju, chęci i wiele innych korzyści na resztę dnia. Mówi się, że jaki start dnia, tak dzień będzie wyglądał.
  3. Lepiej śpisz w nocy. Lepszy sen za sprawą ćwiczeń wczesnym rankiem zawdzięczamy pozytywnemu zmęczeniu, który powoduje lepszy i głębszy sen, co potwierdzają badania. Kiedy ciężko ćwiczysz w jakimś stopniu pobudzasz organizm, dlatego ciężki wysiłek wieczorem może wpływać niekorzystnie utrudniając zasypianie. Podczas snu zachodzi wiele ważnych reakcji, które mają przywrócić prawidłowe działanie organizmu, krótko mówiąc zregenerować nas. Jeżeli lekceważymy siłę snu, to w mniejszym lub większym stopniu niekorzystnie odbija się to na naszym funkcjonowaniu w dzień.
  4. Napędzasz metabolizm na resztę dnia. Ponieważ wzmożona aktywność wytwarza dług tlenowy, a im bardziej intensywna, tym większy dług tlenowy. Twój organizm musi ten dług wyrównać i dzieje się to już w pierwszych minutach po zakończonym wysiłku. Im większy dług tlenowy, tym głębiej oddychasz starając się złapać powietrze, metabolizm wtedy funkcjonuje szybciej stopniowo zwalniając. Dlatego nawet kiedy już ukończyłeś ćwiczenia, to wciąż spalasz większą ilość kalorii. Możesz w ten sposób wywierać korzystny wpływ na metabolizm.
  5. Zrobisz lepszy trening. Rano mamy większą produkcję testosteronu, która wiąże się z lepszym jakościowo treningiem. Nie tylko testosteron ale samo to, że jesteś wypoczęty już w jakimś stopniu korzystnie wpływa na jakość ćwiczeń. Wracając po pracy jesteś po całym dniu, może nie koniecznie zmęczony fizycznie ale psychicznie, a to również pogarsza jakość ćwiczeń.

Photo of author
Autor
ADMINISTRATOR STRONY

Jestem autorem strony SportowaFaza.pl Od kilku lat prowadzę aktywny tryb życia, a jakiś czas temu narodziła się chęć stworzenia czegoś i powstała właśnie ta strona.Od tamtej pory poświęcam każdą wolną chwilę, aby krok po kroku osiągać nowe "szczyty" Artykuły, które tutaj znajdziesz bazują na badaniach naukowych i innych wiarygodnych źródłach informacji.Wpadając do mnie na stronę regularnie, możesz dowiedzieć się czegoś co będzie przydatne dla poprawy zdrowia, samopoczucia, wyglądu sylwetki.

Dodaj komentarz