5 najlepszych sportów na odchudzanie

Przy wyborze dyscypliny sportowej na odchudzanie istotny jest fakt, czy właśnie ten wysiłek będzie dla nas przyjemny. Wiele osób zapyta „po co mi przyjemność, kiedy ja chcę schudnąć”, no właśnie po to, że to co lubimy robić wykonujemy z dużo większym zaangażowaniem.

Angażując się w ten właściwy rodzaj aktywności fizycznej masz większą szansę, że to Ci „wejdzie w krew” i zostanie Twoim nawykiem, w rezultacie otrzymasz wymarzoną sylwetkę.

Jedno z badań przedstawia efekty w utracie wagi kobiet, które nie zmieniły swojej diety, ale przez 6 miesięcy uprawiały sport. W tym przypadku była to jazda na rowerze, szybki marsz i pływanie. Zanotowano 10% utraty wagi po upływie 6 miesięcy. Pływanie w tym przypadku nie pomogło. Wszystko tak naprawdę zależy od tego, jak dana osoba przykładała się do wysiłku.

Bieganie

Bieganie to najlepszy sport na odchudzanie, jest tani i uniwersalny ponieważ nie potrzebujemy żadnego sprzętu, a biegać możemy wszędzie.

Na utratę kalorii przez bieganie, głównie wpływa intensywność oraz czas biegu. Udowodniono, że intensywny bieg nie jest tak skuteczny, jak długi a średnio intensywny, w spalaniu tłuszczu.

Dzieję się tak dlatego, że podczas intensywnego biegu organizm korzysta z łatwo dostępnej energii, jaką są węglowodany.

A podczas średnio intensywnego mimo spalania mniejszej ilości kilokalorii, organizm więcej energii pobiera z zapasów tkanki tłuszczowej. Szczególnie mocno ten rodzaj aktywności wpływa na pracę mięśni nóg.

Z drugiej strony interwały również mają swoje udowodnione działanie. A ich zwolennicy, krytykują aeroby. Co więc wybrać? Najlepiej nie robić w kółko jednej rzeczy i mieszać obie metody.

Jazda rowerem

Kolejny świetny sport na odchudzanie, to jazda rowerem. Jeśli chodzi o spalanie tkanki tłuszczowej, sytuacja ma się podobnie jak w bieganiu.

Ten wysiłek jest o tyle przyjemniejszy, że daje nam więcej radości z jego uprawiania, niż bieganie. Dodatkowo, możemy wdrążyć wysiłek jakim jest jazda rowerem, w swoje codzienne życie zamiast poruszania się samochodem. Jeżeli mamy kilka kilometrów do pracy, chcemy schudnąć, poprawić kondycję, poprawić ogólny stan zdrowia, dlaczego by nie zmienić auta na rower?

Możemy połączyć przyjemne z pożytecznym, wdrażając w swoje życie rower jako środek transportu, a przy okazji wspomagamy odchudzanie i poprawę zdrowia. Warto również dodać, że ten wysiłek mocno wpływa na powiększanie pośladków oraz wyrobienie mięśni nóg.

Jazda na rolkach

Wydawać by się mogło, że jazda na rolkach jest mało męcząca i średnio skuteczna na odchudzanie, okazuję się, że ten wysiłek spala równie dużo kalorii jak jazda rowerem czy średnio intensywny bieg. Dla niektórych ten rodzaj wysiłku może być pełen frajdy. Jeżeli nie przypadło ci do gustu bieganie czy jazda rowerem, warto spróbować jazdy na rolkach.

Jazda na rolkach mocno angażuje pośladki oraz mięśnie nóg, co może przyczynić się do poprawy sylwetki w tych okolicach. Okazuje się również, że sport jakim jest jazda na rolkach wywiera mniejszy nacisk na stawy, niż bieganie. Co może oznaczać, że jest korzystniejsza dla osób z nadwagą.

Pływanie

Ten wysiłek różni się od pozostałych szczególnie dlatego, że w wodzie pracują prawie wszystkie mięśnie, jest to zupełnie inny wysiłek niż na powietrzu. Powietrze nie stawia takiego oporu jak woda, trudniej poruszać się w wodzie niż na powietrzu.

To właśnie powoduje, że w wodzie musimy angażować więcej mięśni. Jednocześnie przebywanie w wodzie, rozluźnia mięśnie i dlatego jest często stosowane w różnego rodzaju rehabilitacjach.

Warto dodać, że to świetny sport na lato, no bo kto latem nie chce zanurzyć się w wodzie, szczególnie w bardzo gorący dzień.

Jeśli chodzi o spalanie kalorii, to jest wysoce podobne do biegania. Dlatego pływanie jest równie skuteczne na odchudzanie, jak inne rodzaje aktywności.

Trening siłowy

Okazuje się, że ta forma aktywności również wpływa korzystnie na odchudzanie, a dodatkowo możemy zbudować lepszą sylwetkę, niż w przypadku aktywności wytrzymałościowych.

Wiele osób postrzega trening siłowy jako formę wysiłku która ma budować siłę, a nie przyczyniać się do utraty tłuszczu. Mija się to z prawdą, ponieważ taki trening również ma wpływ na spalanie tkanki tłuszczowej, więc ma wpływ na odchudzanie.

Dodatkowo trening siłowy w połączeniu z chodem na bieżni (po treningu siłowym), mogą zdziałać jeszcze większe efekty, nie tylko w postaci utraty tłuszczu, ale również poprawy ogólnej siły naszych mięśni. Krótko mówiąc, trening siłowy pozwoli nam zbudować mięśnie, siłę i wyszczuplić sylwetkę.

Photo of author
Autor
ADMINISTRATOR STRONY

Jestem autorem strony SportowaFaza.pl Od kilku lat prowadzę aktywny tryb życia, a jakiś czas temu narodziła się chęć stworzenia czegoś i powstała właśnie ta strona.Od tamtej pory poświęcam każdą wolną chwilę, aby krok po kroku osiągać nowe "szczyty" Artykuły, które tutaj znajdziesz bazują na badaniach naukowych i innych wiarygodnych źródłach informacji.Wpadając do mnie na stronę regularnie, możesz dowiedzieć się czegoś co będzie przydatne dla poprawy zdrowia, samopoczucia, wyglądu sylwetki.

Dodaj komentarz