8 korzyści street workout (kalisteniki)

Street workout łączy w sobie gimnastykę i trening siłowy z użyciem ciężaru własnego ciała. Zaletą jest, że taki trening wykonasz wszędzie, a do tego potrzebujesz tylko chęci i odrobiny wyobraźni.

Może być również przyjemny do oglądania. Zaawansowane osoby potrafią wykonać widowiskowe popisy, które przyciągają wzrok widzów.

Jedno z badań udowadnia, że progresywny trening kalisteniki może wzmacniać oraz budować mięśnie. Szczególnie górne części ciała takie jak: klatka piersiowa, barki, bicepsy, tricepsy, brzuch i plecy.

  1. Możesz trenować na otwartej przestrzeni. Warto ćwiczyć street workout ponieważ trening na świeżym powietrzu daje nieco inne doznania, niż trening w zamkniętym pomieszczeniu. Dodatkowo w słoneczne dni dostarczamy witaminę D, której bardzo często ludziom brakuje, a ma ona ogromny wpływ na funkcjonowanie naszego organizmu. W słoneczne dni odczuwamy większą dawkę energii, być może Twój trening w piękny dzień będzie lepszym treningiem, niż w zamkniętym pomieszczeniu. Ekspozycja na słońce również aktywuje tlenek azotu przechowywany w skórze, co ma to znaczny wpływ na nasze zdrowie, szczególnie krążenia krwi. Warto również wspomnieć o tym, że możemy się przy okazji treningu opalić, niby mało ważne ale jednak opalenizna ma w sobie to coś, na przykład uwidacznia mięśnie, które do tej pory wyćwiczyliśmy.
  2. Jest zupełnie za darmo. Do kalisteniki nie potrzebujesz pieniędzy, potrzebujesz tylko chęci i odrobiny wyobraźni, a mianowicie widzenia elementów, które możesz wykorzystać do treningu. Najczęściej jednak trening uliczny odbywa się w parkach mniej lub bardziej do tego przystosowanych. Oczywiście do takiego parku wchodzisz za darmo. Czasami przydają się akcesoria do treningu, które trzeba kupić ale nie są konieczne.
  3. Zbudujesz mięśnie. Opierając trening street workout o masę własnego ciała, również możesz zbudować mięśnie. To nie tylko gimnastyka.. Wiele różnych widowiskowych popisów kosztuje nasze mięśnie dużego wysiłku, a szczególnie utrzymanie stabilizacji ciała, co naprawdę jest bardzo trudne. Połączenie tej aktywności z odpowiednią dietą, może się przyczynić do budowy masy mięśniowej.
  4. Zbudujesz szczupłą i estetyczną sylwetkę. Kolejna korzyść, którą dostarcza nam kalistenika, to właśnie utrzymanie szczupłej sylwetki. Ruch przyczynia się do spalania tkanki tłuszczowej. Każda forma aktywności powoduje utratę kalorii i jakiś procent utlenionej tkanki tłuszczowej. Regularnie ćwicząc dbasz o utrzymanie szczupłej sylwetki, a dodatkowo budujesz mięśnie sprawiając, że Twoja sylwetka nabiera imponujących kształtów.
  5. Zwiększa odporność na choroby. Podczas street workout poddajesz swój organizm warunkom panującym na zewnątrz, szczególnie w nieco zimniejsze dni wzmacniasz swoją odporność. Można powiedzieć, że Twój organizm w ten sposób uczy się jak sobie radzić w trudnych warunkach, aktywując odpowiednie mechanizmy do obrony. Jeżeli przebywasz cały czas w cieple, to Twój organizm w sytuacji kontaktu z nagłą zmianą temperatury nie potrafi sobie poradzić wystarczająco szybko i dochodzi do przeziębienia. Utrzymanie ogólnego zdrowia, to również w głównej mierze utrzymanie niskiego poziomu tkanki tłuszczowej. Kiedy tylko zaczynamy przybierać nie potrzebne kilogramy zaczyna się również łańcuch problemów w naszym organizmie. Aktywność pomaga utrzymać prawidłowy poziom tkanki tłuszczowej, a więc pomaga również utrzymać zdrowe funkcjonowanie naszego organizmu.
  6. Zbudujesz dobre relacje międzyludzkie. Kalistenika jak najbardziej nadaję się dla mężczyzny i jak i kobiety, więc możesz ćwiczyć ze swoją drugą połówką czerpiąc z tego korzyści zdrowotne oraz budowania dobrych relacji. Niema nic wspanialszego jak wspólny trening z bliską Ci osobą. Może być to również trening ze znajomymi, to kogo zabierzesz do wspólnej aktywności jest już Twoim wyborem.
  7. Poprawisz funkcje mózgu. W zasadzie każda aktywność i każdy sport ma wpływ na funkcjonowanie naszego mózgu, nie tylko street workout ale warto wspomnieć o tej korzyści. Ćwicząc, poprawiamy koncentrację oraz pamięć i na tym polega nasza inteligencja, która przydaje się w życiu codziennym jak i zawodowym. Od niej zależą nasze ważne wybory, które budują naszą przyszłość i budują nas samych.
  8. Jest bezpieczny. W przeciwieństwie do treningu siłowego z dodatkowym obciążeniem, kalistenika cechuje się większym bezpieczeństwem ze względu na stosowany ciężar jedynie własnego ciała. Jest to świetny początek dla młodych osób, którym odradza się treningu z dużym obciążeniem zanim ich kości w pełni się nie rozrosną. Miedzy innymi z tych powodów warto ćwiczyć street workout, jest to nowa forma aktywności, która szybko się rozwija i w przyszłości może naprawdę być dużym zainteresowaniem.

Photo of author
Autor
ADMINISTRATOR STRONY

Jestem autorem strony SportowaFaza.pl Od kilku lat prowadzę aktywny tryb życia, a jakiś czas temu narodziła się chęć stworzenia czegoś i powstała właśnie ta strona.Od tamtej pory poświęcam każdą wolną chwilę, aby krok po kroku osiągać nowe "szczyty" Artykuły, które tutaj znajdziesz bazują na badaniach naukowych i innych wiarygodnych źródłach informacji.Wpadając do mnie na stronę regularnie, możesz dowiedzieć się czegoś co będzie przydatne dla poprawy zdrowia, samopoczucia, wyglądu sylwetki.

Dodaj komentarz