Tabata na brzuch (8 ćwiczeń)

Tabata jest formą szybkiego treningu metabolicznego, może trwać nawet 4 minuty i przynieść pozytywne rezultaty w postaci poprawy zdrowia.

Tego rodzaju korzyści doświadczają głównie osoby, które prowadzą siedzący tryb życia. W przypadku kogoś, kto ma styczność z wzmożonym wysiłkiem, ten trening może nie przynieść dodatkowych korzyści w postaci poprawy zdrowia, siły i kondycji.

W przypadku tego rodzaju aktywności regularnie, możesz zbudować mięśnie w tym obszarze oraz poprawić ogólną stabilizację ciała.

Przykładowy zestaw ćwiczeń

Ćwiczenia wykonujemy w takiej kolejności, jak jest ponumerowane. Każde z nich trwa 20sek i 10sek odpoczywamy pomiędzy nimi. Pamiętaj, aby trzymać się czasu i wykonywać ćwiczenia w pełni technicznie. Skorzystaj z naszego atlasu ćwiczeń, aby zaplanować inny trening.

  1. Rowerek siedzącyrowerek siedzący
  2. Rowerek w powietrzurowerek w powietrzu
  3. Brzuszki z uniesionymi nogami pionowobrzuszki z uniesionymi nogami pionowo
  4. Brzuszki do kolanBrzuszki do kolan
  5. Rowerek z brzuszkamirowerek z brzuszkami
  6. Świecaświeca
  7. Przenoszenie nóg na bokiprzenoszenie nóg na boki
  8. Naprzemienne wznosy tułowiaNaprzemienne wznosy tułowia

Na czym polega ten rodzaj wysiłku?

Nazwa tego ćwiczenia pochodzi od japońskiego naukowca Izumi Tabaty, który wraz ze swoim zespołem badał rozniecę między krótkim wysiłkiem o wysokiej intensywności, a długim wysiłkiem o średniej intensywności.

Jest to aktywność interwałowa o dużej intensywności, w skład treningu wchodzi 8 zestawów ćwiczeń, które wykonujemy przez 20 sekund i 10 odpoczywamy.

Trening ten jest formą szybkiej aktywności dzięki której, w krótkim czasie mamy osiągnąć podobne efekty do standardowej aktywności trwającej godzinę. Ten rodzaj wysiłku został stworzony z myślą o ludziach, którzy chcą być aktywni ale nie mają wiele czasu.

Jakie daje korzyści?

Trening tabaty służy do poprawy wydolności sercowo-naczyniowej i pracy metabolizmu w zaskakująco krótkim czasie, co jest największą korzyścią.

Ma również wpływ na spalanie tkanki tłuszczowej, przyspieszając powysiłkowy metabolizm, co może prowadzić do utraty zbędnych kilogramów.

Wysiłek ten może być korzystną formą aktywności dla ludzi, którzy nie mają za wiele czasu ponieważ to tylko 4minuty ćwiczeń. Pod warunkiem że nie wliczamy w to rozgrzewki, którą często musimy wykonać.

Kiedy testowano ten rodzaj treningu, powtarzano go 4 razy w tygodniu przez 6 tygodni, aby uzyskać oczekiwane rezultaty w postaci poprawy tętna, pracy metabolizmu oraz wydolności. Jednak z powodzeniem możesz ćwiczyć codziennie, przeplatając ćwiczenia aktywujące różne partie mięśniowe całego ciała.

Jeżeli jesteś osobą, która nie ma kontaktu z regularnym ćwiczeniem, to jak najbardziej możesz spodziewać się korzystnych rezultatów w postaci budowy mięśni.

Czym się różni od interwału?

Jak wiemy jest to forma aktywności o wysokiej intensywności, więc można ją nazwać interwałem. Jednak między wysiłkiem interwałowym, a tabatą jest różnica, która opiera się na czasie odpoczynku.

Ponieważ odpoczywamy 10 sekund co 20 wysoko intensywnej aktywności, a ćwiczenia interwałowe opierają się na zmniejszaniu i zwiększaniu intensywności.

Podczas ćwiczeń interwałowych na przykład kiedy biegniemy, robimy to z pełną intensywnością, a następnie idziemy i znów wracamy do pełnej intensywności. Natomiast tutaj odpoczywamy bez ruchu.

Photo of author
Autor
ADMINISTRATOR STRONY

Jestem autorem strony SportowaFaza.pl Od kilku lat prowadzę aktywny tryb życia, a jakiś czas temu narodziła się chęć stworzenia czegoś i powstała właśnie ta strona.Od tamtej pory poświęcam każdą wolną chwilę, aby krok po kroku osiągać nowe "szczyty" Artykuły, które tutaj znajdziesz bazują na badaniach naukowych i innych wiarygodnych źródłach informacji.Wpadając do mnie na stronę regularnie, możesz dowiedzieć się czegoś co będzie przydatne dla poprawy zdrowia, samopoczucia, wyglądu sylwetki.

Dodaj komentarz