Jak ćwiczyć codziennie na siłowni?

Codzienny trening na siłowni jest możliwy pod warunkiem, że jest dobrze zaplanowany. Taki wysiłek wymaga odpowiedniego planu ze względu na regenerację mięśni, która jest kluczowa dla przyrostów.

Nie wszyscy mogą trenować każdego dnia, jest to wykonalne ale większości osób może przynieść więcej złego, niż korzyści. W tym artykule dowiesz się o co musisz zadbać, żeby być w stanie trenować każdego dnia na siłowni.

O czym trzeba pamiętać?

  1. Uwzględnij regenerację. Trening wymaga regeneracji i to od tego zależy czy możesz ćwiczyć codziennie na siłowni. Jeżeli chcesz męczyć jedną partię mięśniową każdego dnia, to może być trudne do wykonania. Musisz wiedzieć o tym, że Twoje mięśnie nie rosną kiedy ćwiczysz, a w czasie kiedy odpoczywają czyli resztę dnia i nocy. Więc to, jak się prowadzisz poza treningami ma ogromny wpływ na Twoją regenerację, co za tym idzie efekty w budowaniu mięśni. Praca fizyczna uniemożliwia częstszy trening, nie oszukujmy się nie jesteśmy maszynami i jeżeli Twoje mięśnie męczą się w pracy, a później na siłowni, to może im zabraknąć czasu na regenerację.
  2. Śpij wystarczająco długo. Chcąc ćwiczyć każdego dnia na siłowni musisz dbać o sen, niczym o własny samochód. Podczas snu zachodzi najwięcej reakcji, które mają nam przywrócić energię do prawidłowego funkcjonowania, a przede wszystkim odbudować uszkodzenia spowodowane wysiłkiem. Wystarczy, że nie prześpisz jednej nocy i zauważysz w jak dużym stopniu Twój organizm jest zmęczony. Nie tylko ciało ale również mózg.
  3. Dbaj o dietę. Żywienie jest kolejną ważną rzeczą dla zbyt częstych ćwiczeń na siłowni. Musisz dbać o każdy element dobrze zbilansowanej diety. Trenując każdego dnia poddajesz swój organizm ekstremalnym warunkom. Jeżeli chcesz aby to się sprawdzało i przynosiło korzyści, to musisz mieć dopracowaną dietę najbardziej jak tylko jest to możliwe.
  4. Każdego dnia trenuj inną partię mięśniową. W codziennym treningu, ważne jest jednak abyś rozplanował sobie trenowane partie mięśniowe na cały tydzień tak, aby każda z partii mięśniowych miała swój czas regeneracji. Nie zapominaj, że wykonując wiele z ćwiczeń nie pracujesz jednym mięśniem. Przykładowo robisz wyciskanie na klatkę, wtedy ogromną pracę wykonują również barki i triceps. Podczas planowania ćwiczeń musisz o tym pamiętać. Duże mięśnie, jak na przykład mięśnie nóg potrzebują więcej czasu regeneracji, niż małe mięśnie jak klatka, biceps czy triceps.
  5. Zastanów się czy jesteś gotów. Możność trenowania każdego dnia zależy również od Twojego stażu na siłowni. Jeżeli dopiero zaczynasz przygodę z wysiłkiem siłowym lepiej wyluzuj i zaczekaj, ponieważ to przyniesie więcej niekorzyści, niż korzyści. Wiele ludzi po kilku latach decyduje się na ćwiczenie każdego dnia i notują efekty. W przypadku początkującego nie zaleca się stosować takich metod chyba, że trening jest naprawdę dobrze zaplanowany. Osobiście nie zalecałbym takiej metody osobie, która dopiero zaczyna. Choćby z tego względu, że początkujący nie wie na co go stać, nie zna swojego organizmu, nie ma wystarczającej wiedzy na temat techniki, żywienia..

Udowodniono, że częstotliwość treningu nie ma znaczącego wpływu na przerost mięśni jeśli zrównamy objętość. Oznacza to, że trenując codziennie na siłowni wcale nie musisz uzyskać lepszych efektów, chyba, że osiągniesz tym sposobem większą objętość treningową, niż w przypadku ćwiczeń podzielonych na różne dni.

Czy warto tak trenować?

  • Możliwe że warto, ponieważ podtrzymujemy swoje dobre samopoczucie. Wysiłek zawsze jest dużym zastrzykiem energii, którego potrzebujemy każdego dnia. Nie musimy każdego dnia trenować maksymalnie ciężko, możemy sobie przeplatać formy treningu i w ten sposób dbać o regenerację, która jest kluczowym elementem. Często dzień wolny od treningu jest dla wielu ludzi dniem lenistwa. Luzujemy zbyt wiele w swoim żywieniu, pozwalamy sobie na nie zdrowe jedzenie, zapominamy o ruchu. Jest to błąd ponieważ każdy dzień ma wpływ na nasze efekty.
  • Przeplatanie będzie lepszym pomysłem. Aeroby możesz wykonywać częściej i przeplatać je z ciężkim wysiłkiem, w ten sposób będziesz trenował codziennie na siłowni. Oczywiście pamiętajmy, że długotrwały wysiłek przyczynia się do wzrostu kortyzolu, który nie jest przyjacielem dla naszego zdrowia ani dla naszej sylwetki. Wysiłki aerobowe nie obciążają zbyt mocno mięśni, zależnie od czasu trwania. Ze względu na system pracy z którego korzysta organizm podczas wysiłku aerobowego, ten wysiłek jest stosunkowo lekki i regeneracja odbywa się w zawrotnym tempie. Wręcz możemy w ten sposób pracować wiele godzin do momentu, aż zabraknie nam „paliwa”.

Photo of author
Autor
ADMINISTRATOR STRONY

Jestem autorem strony SportowaFaza.pl Od kilku lat prowadzę aktywny tryb życia, a jakiś czas temu narodziła się chęć stworzenia czegoś i powstała właśnie ta strona.Od tamtej pory poświęcam każdą wolną chwilę, aby krok po kroku osiągać nowe "szczyty" Artykuły, które tutaj znajdziesz bazują na badaniach naukowych i innych wiarygodnych źródłach informacji.Wpadając do mnie na stronę regularnie, możesz dowiedzieć się czegoś co będzie przydatne dla poprawy zdrowia, samopoczucia, wyglądu sylwetki.

Dodaj komentarz