Właściwa praca nóg (leg drive) przy wyciskaniu

Zastosowanie leg drive w trakcie wyciskania na klatkę, jest w pewnym stopniu pomocne do uniesienia większego ciężaru. Tego rodzaju metody najczęściej stosują trójboiści, którzy mają za zadanie wypchać możliwie największą ilość obciążenia. Tym samym uzyskać, jak najlepszy wynik.

W przypadku osoby trenującej rekreacyjnie, bądź skupiającej się jedynie na budowie masy mięśniowej, praca nogami w trakcie tego ćwiczenia nie jest konieczna. Nie możemy też stwierdzić, że jest zbędna, a dlaczego? Ponieważ starając się unieść większy ciężar, zwiększasz intensywność wykonanej pracy, co może przełożyć się przyrosty masy mięśniowej.

Co to jest leg drive i jak z tego korzystać w trakcie wyciskania? Jest to „napęd nóg”, który ma na celu usztywnić oraz zapewnić korzystne ustawienie górnej części ciała dla pracy z dużym ciężarem. Aby z tego skorzystać, w trakcie wypychania obciążenia wbij mocno stopy w podłogę i trzymaj napięte mięśnie nóg. Pamiętaj, aby tyłek wciąż przylegał do ławki. W sytuacji kiedy tyłek traci kontakt z ławką, jest to niezgodne zasadami, co może być dla Ciebie istotne jeśli jesteś wyczynowym trójboistą.

  • Kilka korzyści, które daje tego rodzaju metoda:
    • wzmacnia mostek (wygięcie pozycji)
    • poprawia stabilność ramion
    • „zwiększasz ekspresję siły” co zapewnia „łatwiejsze wyciskanie”
  • O czym należy pamiętać?
    • musisz znaleźć odpowiednie położenie stopy, ustawienie ich zbyt blisko lub zbyt daleko może spowodować, że stracisz sztywność i stabilność sylwetki
    • pamiętaj, aby stopy trzymać płasko (całe powinny przylegać do ziemi)
    • dociskaj nogi do podłoża za pomocą pięt
    • staraj się nie odrywać całkowicie pośladków, postaraj się je lekko unieść ale wciąż dotykać nimi ławeczki

Dodaj komentarz